Spring naar bijdragen

Andere velgen en banden onder een JK


Recommended Posts

Onze 2008 JK werd geleverd met 18" Sahara velgen met standaard wegbandjes. Voor dagelijks gebruik prima, maar voor als we een keer de blubber ingaan wilden we toch een andere band erop hebben. Ik zat zelf te denken om een ander setje velgen en banden te zoeken, maar ik kom er nog niet helemaal uit. Ik kreeg de tip om eens naar velgen van een WJ te kijken, omdat die dezelfde steek hebben maar vaak wel een kleinere velddiameter hebben. Nu heb ik een setje gevonden, waar nu 245/70/16 banden op liggen. Onder de JK wil ik alleen wel iets grotere wielen en ik zat te kijken naar 285/75/16 of zelfs 305/70/16, zodat het net iets hoger op z'n wielen komt te staan. 

Voor die grootte zal ik vermoedelijk spacers moeten gaan plaatsen om de banden iets verder naar buiten te krijgen, maar welke problemen ga ik daarnaast krijgen? Ik las ook dat het risico dat de band van de velg af gaat lopen behoorlijk groot wordt. Heeft iemand hier een idee over?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...