Spring naar bijdragen

In-, uitlaatpakking CJ7 4.2 6cyl (1985 )


Buddy
 Share

Recommended Posts

Kan iemand mij helpen met het volgende;
Ik heb een pakkingset voor de in- en uitlaat laten vervangen, gekocht bij Jeepparts en volgens de gegevens de juiste voor deze motor.
Een grote pakking die over alle poorten gaat en een aparte pakking als extra over de inlaat poorten. 

Echter lekt de inlaat manifold en krijgt de motor valse lucht, getest met remreiniger.

Volgens een bevriend garage is het vreemd dat  er een extra pakking voor de inlaat poorten zit en moeten er geen twee pakkingen op elkaar.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ab, dank voor je reactie.

Na plaatsen van pakkingen loopt motor onregelmatig. Als we remreiniger op de in en uitlaat spruitstukken spuiten dan loopt hij
ineens een stuk mooier. Duidelijk als het op de inlaatpoort wordt gespoten.

Volgens garage horen er bij de inlaat geen dubbele pakkingen, vinden ze vreemd. Als ik Google kom ik weinig afbeeldingen tegen
en daar lijkt het alsof bij de inlet wel de dubbele pakking zit.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ook 2 pakkingen op elkaar, is normaal voor de 4,2L. Montage luistert echter wel nauwkeurig: correcte onderlegschijfjes gebruiken voor de bouten, anders kun je het manifold niet goed aantrekken. Heb zelf ook nog vloeibare uitlaatpakking erop gesmeerd om alles goed dicht te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...