Spring naar bijdragen

einde van een super project Wrangler TJ


Recommended Posts

Beste mede forumleden,

Na bijna een jaar aan de Jeep Wrangler TJ van m,n goede kennis te hebben gewerkt, stopt hierbij dit project.

Dit ivm emigratieplannen van de eigenaar, ik heb aan dit project met heel veel plezier gewerkt,en er tot zover iets moois van kunnen maken!

Ik ga nu dus proberen om deze Jeep voor de eigenaar te verkopen.

Ik zal eerst eens vertellen wat ik aan deze Jeep heb gedaan,

Ik ben begonnen om de body van het chassis af te halen ,zodat het chassis in zicht kwam,en ik kon zien

wat er onder de body aan de hand was, ik zag toen dat de montagepunten van chassis naar body op twee plekken slecht waren, en dat de veerschotels achter zeer slecht waren (ik heb op dit forum een onderwerp gedeeld over het vervangen van de achterste veerschotels)

lees dit onderwerp er maar eens op na, en natuurlijk foto,s geplaatst.

Ook zag ik dat de tankstraps vergaan waren, en heb hier later nieuwe straps van RVS voor gemaakt.

Toen de body van het chassis is gehaald, heb ik alle onderdelen van het chassis gehaald zodat ik een kaal frame had,dit frame is naar een beitserij geweest waar ze eerst de oude coating er af hebben gehaald,

en daarna hebben ze er een  een anti-roest behandeling op losgelaten, daarna is deze in een verfbad geweest zodat alles weer goed in de coating zit.

De assen en vele diverse onderdelen zijn behandeld met een epoxy coating, zodat dit er ook weer goed beschermd is.

Ondertussen is de motor naar een revisiebedrijf geweest,en is intern voorzien van diverse nieuwe onderdelen,ook is de motor helemaal nagemeten om de verslijtwaarde van de diverse delen in kaart te brengen,en delen die de juiste maten niet meer halen zijn vervangen.

Dat betekend dat deze motor weer in een zeer goede conditie is,en mooi loopt.

De body is naar een straalbedrijf geweest, en daar hebben ze de hele onderkant gestraald en behandeld met een epoxy coating.

Alle draagarmen zijn opnieuw geschilderd ,zodat dit er ook weer netjes uitziet.

Ik zal hieronder een lijstje met onderdelen plaatsen wat ik aan deze auto heb vervangen:

* Fusseekogels

* Schokbrekers

* Wielnaven ( compleet )

* Remschijven voorkant 

* Remcilinders rondom

* Remblokken voorkant

* Remleidingen rondom

* Stuurdemper

* Startmotor

* Stuurpomp

* Alle leidingclips

* Nieuwe RVS veerschotels achter compleet nieuw gemaakt

* Eindaanslagen vering rondom

* Radiateur

* Olieslangen van oliepomp naar stuurpomp

* Spruitstuk uitlaat

* Bougies

* Luchtfilter

* Nieuwe spatborden

* Binnenkant motorruimte compleet gespoten

* Tankstraps nieuw in RVS

* ENZ...  ENZ...

Ik ben vast nog delen vergeten te melden,maar jullie kunnen in dit overzicht wel zien wat er al gebeurd is.

Maar dan nu nog de punten wat gedaan moet worden:

Body van binnen en buiten spuiten ( TOTAAL GEEN ROEST )

Dan kan deze weer worden opgebouwd.

Heb bijna alles van deze auto compleet, alleen er zijn geen stoelen , en er is ook geen hard, of soft top bij

Ik heb nieuwe spatbordverbreders aangeschaft, deze zitten nog in het plastic, want het was de bedoeling dat er onder deze auto brede banden en velgen  gemonteerd zouden worden.

Nu is de vraag, wat zou ik voor een auto in deze staat nog kunnen vragen en zal hier belangstelling voor zijn ?

Het gaat dus om een Jeep Wrangler TJ van het bouwjaar 2000 en het is 22n 2,5 liter 4 cilinder van 88 Kw. 118 PK.

Graag zie ik jullie reacties tegemoet!!

 

 

 

 

 

 

 

IMG-20190130-WA0006.jpg

IMG-20190130-WA0009.jpg

IMG-20190130-WA0010.jpg

IMG-20190130-WA0013.jpg

IMG-20190130-WA0000.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eens met michel1972. Ik had ooit een licht blauwe 1997 2.5L TJ. Niet al te veel km's op de teller. Alleen omdat het een 97'er was heb ik er (in 2010) nog € 6.000 voor gehad. De koper (Jeepstore) heeft er een Chevy V8 ingebouwd. 1997 is kennelijk het laatste bouwjaar waarbij dat kan (iets met regels of zo)

Daarna heeft de TJ bij veel handelaren te koop gestaan. Nu staat de TJ al weer een tijdje te koop op Markplaats. Inmiddels mat zwart gewrapt. Voor € 24.759,-

Dus ja,  het feit dat het een 2.5L is drukt de prijs aanzienlijk.  

 

bewerkt door chero25
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...