Spring naar bijdragen

Op hoeveel km distributieriem XJ vervangen


Recommended Posts

Hallo Jeepers,

Ik heb een XJ uit 98 met 180.000 op de teller, en het onderhoudsrapport is ergens bij de afgelopen 9 eigenaren verloren gegaan 😊

Heeft iemand een idee hoe ik de staat van de distributieriem kan (laten) controleren en op hoeveel KM deze vervangen dient te worden?

Groeten,

Maarten 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je een vermoeden hebt dat er slijtage is dan kun je dit controleren door de speling (max. 12,5mm) in de ketting te controleren. Dit omvat echter wel dat er het eea gedemonteerd moet worden om er überhaupt bij te kunnen. 

mijn XJ heeft er 320.000 op zitten en nu pas heb ik de ketting en tandwielen vervangen. Die van Ab heeft geloof ik nog meer gelopen. Bij 180.000 zou ik mij nog geen zorgen maken mits er maar geen geratel oid uit de voorkant van je motor komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tussen de 3 en 4 ton heb ik de ketting en tandwielen laten vervangen. schijnt ongeveer de levensduur te zijn. hoorde toen wel iets gerammel maar omdat de radiator vervangen werd en dus de toegang toch vrij was is dat meteen meegenomen. 

dit is dus met een 4.0 ltr motor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...