Spring naar bijdragen

'96 2.5i: Schakelaar ventilator 'los' en werkt niet meer


SuperDre
 Share

Recommended Posts

De schakelaar van mijn 96 2.5i was al langer datie moeilijk omhoog/omlaag ging (en wat 'los' aanvoelde), maar in een bepaalde stand bleef die dan nog wel draaien. Nu moet ik heel veel 'porren' met die schakelaar voor die het soms weer even doet.

Is het misschien een kwestie van de unit er uit halen de knop vastzetten en hij doet het weer of zal waarschijnlijk een nieuw onderdeel bestelt moeten worden?

En heeft de ventilator/verwaming unit (waar de knoppen dus op zitten) eigenlijk een backlight?

Tevens komt er nu (wanneer de ventilator wel werkt) wanneer de verwarming werkt een soort stank uit de roosters, beetje zo'n geur van een stoffigeverwarming/uitlaatgas(?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je het zeker weten wil of je de knop zelf kan repareren of dat hij overleden is zal je de unit even moeten demonteren. Dat is vanaf hier moeilijk in te schatten...

Cherokeeparts zal de schakelaars wel hebben liggen. 

Wat betreft die geur... het kan zijn dat je de kachelweerstand ruikt. Op de lage stand wordt deze behoorlijk warm, je ruikt dan een lucht van verbrand stof.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...

Weet iemand welk typenummer onderdeel die schakelaar is voor de '96, het gaat om een vergelijkbare variant als op de foto, en gaat dus om die knop aan de linkerkant, die kan ik wel omhoog, omlaag bewegen maar voelt redelijk los en doet niets meer.

Tevens, enige idee welk type lampje daar bij hoort, want die van mij is al jaaaaaren kapot (zag op een youtube video dat daar een lampje rechts achter in zat). Nu vraag ik me dan ook af of in de mistlamp-/achterruitverwarmingschakelaar ook een lampje zou zitten, want die zijn bij mij in het donker ook niet (meer verlicht), net zoals helemaal rechts in het dashboard (oliedruk-/spanningsmeter) ook al jaren niet meer werken.

bloweracunit.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...