Andre Drr Geplaatst March 10, 2019 Rapporteren Share Geplaatst March 10, 2019 Hallo allemaal, Ik heb een Jeep Cherokee XJ 2.5 i 4X4 Jamboree uit 1993. Vandaag viel tijdens het rijden een deel van het dashboard uit, toerenteller, kilometerteller oliedruk en spanning meter. Ook de ruitenwissers werkte ineens erg traag. watertemp en brandstof meter doen het nog wel, vervolgens bij thuiskomst de motor uitgezet. een nieuwe poging om hem te starten resulteerde in een geratel van de startmotor, alsof de accu in een keer leeg getrokken is.... Iemand een idee?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DogJeeper Geplaatst March 10, 2019 Rapporteren Share Geplaatst March 10, 2019 Kabel losgetrild?! Kijk ook eens of de accuklemmen goed vast zitten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
www.jeepie.nl Geplaatst March 10, 2019 Rapporteren Share Geplaatst March 10, 2019 Meestal een massa kabel, controleer de kabel eens die naar het motor blok loopt. Contoleer ook op corrosie van de aansluitpunten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kapt. Bob Geplaatst March 10, 2019 Rapporteren Share Geplaatst March 10, 2019 Volg dit draadje eens. https://www.cherokeeforum.com/f30/engine-ground-firewall-130071/index2/ In post #20 staat een goede uitleg met duidelijke foto’s van de massa kabel. De foto’s heb ik hieronder ook geplaatst. Makkelijk 😀👍🏻 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Andre Drr Geplaatst March 10, 2019 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 10, 2019 Alvast mijn dank, ik Ga zsm Alle aardkabels nakijken...ik Hou jullie op de hoogte.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Andre Drr Geplaatst March 12, 2019 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 12, 2019 Bij deze een bedankje voor de reacties, vandaag ondanks slechte weer alle aardpunten nagelopen en gereinigd.... het ziet er naar uit dat alles weer werkt, echter blijft de accu spanning erg laag. Zaterdag toch maar even de dynamo laten doormeten.... Nogmaals bedankt !! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst March 12, 2019 Rapporteren Share Geplaatst March 12, 2019 Zet even een gewone multimeter op je accu, als de motor draait moet je meer dan 13,5 volt zien op je meter. Zie je dat niet, is het laadcircuit niet goed. Is dat wel ok, maar meet je op de accu bij motor uit minder dan 12,5 volt.... wissel de accu dan even. Succes, siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Andre Drr Geplaatst March 14, 2019 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 14, 2019 Hallo Siert, De dynamo is duidelijk aan het einde van zijn latijn. Met draaiende motor 11.7 volt en als je de kachel inschakelt gaat dit snel naar beneden. tijd voor een nieuwe.... Wist niet dat er zoveel verschillende soorten / merken waren. en wat een prijsverschillen ! van 120 tot 465 euro? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst March 14, 2019 Rapporteren Share Geplaatst March 14, 2019 Even met de oude dyno langs gaan bij het revisie bedrijf..... blijf je onder de 100... Succes, siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.