Spring naar bijdragen

Wrangler 4.2L conversie naar Fuel Injectie (MPI of TBI)


hugo1984
 Share

Recommended Posts

Ik ben me aan het oriënteren naar het ombouwen van mijn 4.2L (1987) carburateur geregelde motor naar injectie. Ik heb nu nog de standaard Carter BBD, maar zou graag naar een stabielere oplossing willen gaan.

Mijn overwegingen gingen eerst naar het overhalen van 4.0i head met intake manifolds, waarbij een 4.6L stroker oplossing werd toegepast of het geheel omzetten naar 4.0i motor.
Echter denk ik dat beide oplossingen best veel werk en aanpassingen tot gevolg heeft.

Op dit moment kijk ik naar beschikbare conversie kits, helaas is de mopar MPI kit niet meer voor handen. Deze had natuurlijk de voordelen van multi point injectie.
Nu heb ik twee kits op het oog, namelijk de MSD Atomic en de Howell EFI kit, beide met een TBI oplossing.

Zijn er meer Wrangler’s onder jullie met een van bovenstaande conversies mbv een kit of soort gelijke oplossingen? Geeft het geen problemen bij de APK? Is het betrouwbaar?

Bij de MSD Atomic is het een voordeel dat het niet veel werk is en mogelijk is het interessant om meteen de ontsteking ook mee te nemen met behulp van de MSD Digital 6A oplossing. Deze wordt ook in NL verkocht.
De Howell Engineering EFI TBI kit gebruikt natuurlijk meer standaard onderdelen van GM.

Een andere oplossing is het gebruiken van een intake manifold voor de 258 met alreeds voorziene multi point injectie, dat wordt dan van een ander merk (Chrysler of AMC). Alleen zal hier veel DIY van pas moeten komen.
Dit zal mogelijk veel uitleg geven in de toekomst.

PS. Dit is wel een van mijn eerste berichten, ik was meer die ene persoon die veel aan het lezen was…

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...