Spring naar bijdragen

Grotere wielen


 Share

Recommended Posts

1 uur geleden zei Masis:

Dat kan, buitendiameter van de band blijft hetzelfde. ET waarde en steek moet natuurlijk wel overeen komen met je Grand.

Is niet helemaar waar. De breedte van de band blijft hetzelfde maar de 225/75R16 is zo' n kleine 2,5 cm hoger dan de 225/75R15. 

Is maar de vraag of dit in de wielkasten gaat passen en of het niet ergens aanloopt bij het inveren en insturen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27/2/2019 om 6:32 PM zei DogJeeper:

Is niet helemaar waar. De breedte van de band blijft hetzelfde maar de 225/75R16 is zo' n kleine 2,5 cm hoger dan de 225/75R15. 

Is maar de vraag of dit in de wielkasten gaat passen en of het niet ergens aanloopt bij het inveren en insturen.

Hmm ja je hebt gelijk inderdaad.

Om terug te komen op het topic, zal goed moeten gaan, er zijn namelijk ook ZJ's standaard geleverd op 16". De 5.9's hadden ook 225/75/16 als standaard maat als ik me niet vergis. Voor de automaat hoef je ook geen zorgen te maken, ik heb 265/70/16 er onder en er is niks aan de automaat aangepast. Geen problemen mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Inmiddels heb ik even rond gereden met de nieuwe wielen en ik moet eerlijk toegeven dat hij met 15 inch beter rijdt. De automaat schakelt nu vrij laat naar de hoogste versnelling en daarna direct in de overdrive. Er is dan eigenlijk geen ruimte meer om te versnellen. 

Het staat hem wel stukken beter trouwens 😉

Ik ga nog even bedenken wat ik belangrijker vind.... 

IMG-20190309-WA0003.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...