Spring naar bijdragen

Compressie


mojito
 Share

Recommended Posts

Heeft er iemand een idee hoeveel compressie de diesel moet hebben ?? Ik vrees dat er ergens iets mis is in mijn motor.. de Jeep rookt ongelooflijk hard.. niet langst de uitlaat maar aan de motor (je ziet de rook uit de motorkap komen) aan de turbo hangt ook zeer veel olie.. bij het laten vervangen van de distributieriem, heb ik mijn luchtinlaat slangen laten nakijken en vast zetten.. de klemmen stonden een beetje los. De garage (geen Jeep garage heb ik zoals de meeste weten een slechte relatie mee) wist toen te zeggen dat de lekkage door de carterontluchting is.. na wat rondvraag zou dit kunnen liggen aan "onderdruk" .. ik vrees dan ook dat de zuigerveren (die "klipsen" ronde de Pistons) versleten zijn.. zou wel zeer snel zijn want we hebben maar 112000km.. maar met de warmloop geschiedenis... 

Of iemand iets anders in gedachten.. de turbo werkt nog perfect, het verbruik is aan de hogerekant 12L en vroeger een 10L. ik denk ook dat er een paar paardjes weg zijn.. maar ben ik niet zeker van.. 

 

Alvast bedankt voor de reacties !! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...