Spring naar bijdragen

Ombouw naar LED of Xenon koplampen


Arcblizz
 Share

Recommended Posts

Op 11/2/2019 om 9:36 AM zei Arcblizz:

Heeft iemand al eens zijn koplampen omgebouwd naar LED of xenon verlichting mbv van een aftermarket inbouw lens?

Niet gedaan, maar wel geïnteresseerd! Setje Led lampen zijn niet eens zo heel duur. Of het ook toegestaan is in de Nederlandse wetgeving heeft mij tot nu toe hiervan weerhouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had al LED lampen in de orginele units maar daar worden tegenliggers niet blij van, dus er maar weer uitgehaald.

Dus wil ik nu een setje lenzen inbouwen in de orginele koplampen dan is mijn lichtbeeld iig goed.

Mooiste zou zijn om een extra setje koplampen te bemachtigen, dit zullen wel orginele worden want ik heb ze als aftermarket nog niet gevonden.

Wordt vervolgd, en dan meteen maar een how to maken voor mede jeepers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zowel in onze XJ als onze WJ Xenon al enige jaren terug ingebouwd. Het is een wereld van verschil en absolute aanrader. Redelijk makkelijk alleen  stekkers opnieuw inprikken en ballast ergens vastmaken. Goede hoogte-afstelling voorkomt irritatie tegenliggers op een enkele zeikerd na dan. Je kunt ook met de hoogteverstelling in de auto de lampen nog wat naar beneden draaien als je zou willen.

 

bewerkt door pjeep
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Ik heb via mijn beste vriend Alie, 2 complete koplamp units besteld 100% Led. Scheelt je een hoop geld, 450 euro tegen 80 euro

staat mooi en het licht wat je krijgt is geweldig. Al veel plezier van gehad in Ierland en Scandinavië 

led is iets feller voor tegenligger, maar ik krijg weinig irritatie seintjes. Dus toppieB7EA51AE-083D-4328-971B-5B627F6AD600.thumb.jpeg.18fc5ef10df142feb658a5cf741d6ef2.jpeg. 😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
Op 21/4/2019 om 2:00 PM zei Rodapro:

Ik heb via mijn beste vriend Alie, 2 complete koplamp units besteld 100% Led. Scheelt je een hoop geld, 450 euro tegen 80 euro

staat mooi en het licht wat je krijgt is geweldig. Al veel plezier van gehad in Ierland en Scandinavië 

led is iets feller voor tegenligger, maar ik krijg weinig irritatie seintjes. Dus toppie. 😉

heb je een linkje van je vriend Alie ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Pot jan 3 dubbeltjes. Kom ik gewoon mijn lampen tegen. Op mobiled, had ik eerder moeten weten. Zijjn waarschijnlijk gewoon door besteld door 4sky. 
 

https://www.mobiled.nu/nl/led-koplamp-met-positielicht-7-inch-chroom-e-keur.html

 

aardig wat goedkoper dan bij 4sky. 199 euro tegen 350 euro. 🙈 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De gene die ik via AliExpress heb waren 60 euro per paar, zitten er ondertussen 2 jaar op. Zomer en winter, weer en wind en werken prima.

voor dat geld vond ik het wel de moeite waard om te proberen. 

Zal wel mazzel gehad hebben met de kwaliteit 😉

Heb nog even gekeken in mijn bestel geschiedenis, maar kan niet meer zien waar ik ze besteld heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...

Afgelopen maand heeft fabrikant Osram voor de Night Breaker H4 led vervangingslampen de ECE R112 goedkeuring gekregen. Daarmee is het gebruik ‘street legal’.

Het lijkt mij een mooi alternatief voor het spul dat tegenliggers verblind.

Het gaat om deze lampjes: https://www.osram.com/ecat/NIGHT BREAKER H4-LED-LED lamps (street-legal)-Car lighting-Automotive/com/en/GPS01_3695161/ZMP_4063288/  (Deze zijn nog niet bij MobiLed verkrijgbaar).

Ik heb nu de street legal Philips Racingvision GT200 halogeen lampen in de originele 7” koplamp van de XJ geïnstalleerd met een voeding direct vanaf de accu.  Dat gaf al een hele verbetering.
Ik overweeg nu om de Osram Night Breaker te plaatsen.

bewerkt door Kapt. Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

On 12/27/2022 at 12:54 PM, Kapt. Bob said:

Afgelopen maand heeft fabrikant Osram voor de Night Breaker H4 led vervangingslampen de ECE R112 goedkeuring gekregen. Daarmee is het gebruik ‘street legal’.

Het lijkt mij een mooi alternatief voor het spul dat tegenliggers verblind.

Het gaat om deze lampjes: https://www.osram.com/ecat/NIGHT BREAKER H4-LED-LED lamps (street-legal)-Car lighting-Automotive/com/en/GPS01_3695161/ZMP_4063288/  (Deze zijn nog niet bij MobiLed verkrijgbaar).

Ik heb nu de street legal Philips Racingvision GT200 halogeen lampen in de originele 7” koplamp van de XJ geïnstalleerd met een voeding direct vanaf de accu.  Dat gaf al een hele verbetering.
Ik overweeg nu om de Osram Night Breaker te plaatsen.

Interessant! Ik rij nu met Philips h4 rally 100/90w, zouden deze Osram H4 LED sterker zijn? En worden trouwens LED's wel warm genoeg om eventueel sneeuw te smelten? Ik woon in Zweden en het is af en toe erg donker in de winter op de kleinere wegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even de datasheets opgezocht. De Philips H4 Rally 100/90w hebben een lichtsterkte van 2900 lumen maar zijn niet toegestaan op de openbare weg. De Osram Nightbreaker H4 led met ECE R112 goedkeuring hebben een lichtsterkte van 1650 lumen. Philips geeft dus veel meer licht.
Is een lightbar op het dak voor op de kleine donkere wegen wellicht een idee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok dankje. Ik heb 3 Hellas met groot light op voorbumper, dat werkt goed als ik alleen op de weg ben. Het is meer het klein licht wat nog wel wat sterker zou mogen of misschien wat breder, ik heb vooral lastig zicht met slecht weer en onverlichte wegen. De Osrams LEDs geven wel mooi breed licht als ik dit vergelijking filmpje zie https://youtu.be/S9SZsw-ge94

Maar laat maar weten of je ze misschien gaat testen in de toekomst, ik ben wel benieuwd of het misschien een goede retro fit/modernere oplossing is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed filmpje met de verschillen helder weergegeven.

Net heb ik nog even opgezocht wat de lichtsterkte van de halogeen Philips Racevision GT200 is: 1650 ±15% / 1000 ±15% lumen. Vergelijkbaar met de bovenstaande Osram ledlampen. De kleurtemperatuur van de Osram is 6000 Kelvin tov 3600 Kelvin bij de Philips halogeen lampen. Het licht van de Osram is dus veel feller. Ik heb geen idee of dit in de sneeuw prettig is met de weerkaatsing van het licht? Ik heb op mijn lijstje staan om een keer met de XJ in de winter via Zweden naar de Noordkaap te rijden. Spijkerbanden eronder, auto op -40 graden voorbereiden, veel verlichting, avonturen beleven! 🤠

Heb jij de bedrading van de koplampen al aangepast? Voeding direct van de accu met een relais via de bestaande lichtschakelaar. Dit kan nog ca. 25% extra lichtsterkte opleveren en warmere koplampen voor het smelten van de sneeuw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...