Jump to content
Arcblizz

Ombouw naar LED of Xenon koplampen

Recommended Posts

Heeft iemand al eens zijn koplampen omgebouwd naar LED of xenon verlichting mbv van een aftermarket inbouw lens?

Op 11/2/2019 om 9:36 AM zei Arcblizz:

Heeft iemand al eens zijn koplampen omgebouwd naar LED of xenon verlichting mbv van een aftermarket inbouw lens?

Niet gedaan, maar wel geïnteresseerd! Setje Led lampen zijn niet eens zo heel duur. Of het ook toegestaan is in de Nederlandse wetgeving heeft mij tot nu toe hiervan weerhouden.

Ja, dat mag tegenwoordig. Vroeger moesten we naar het keurmerk van lampen  kijken , nu hoeft dat niet meer maar moeten we het lichtbeeld en de staat van de units controleren. Dus.....   leef je uit.

Succes, siert.

Ik had al LED lampen in de orginele units maar daar worden tegenliggers niet blij van, dus er maar weer uitgehaald.

Dus wil ik nu een setje lenzen inbouwen in de orginele koplampen dan is mijn lichtbeeld iig goed.

Mooiste zou zijn om een extra setje koplampen te bemachtigen, dit zullen wel orginele worden want ik heb ze als aftermarket nog niet gevonden.

Wordt vervolgd, en dan meteen maar een how to maken voor mede jeepers.

Zowel in onze XJ als onze WJ Xenon al enige jaren terug ingebouwd. Het is een wereld van verschil en absolute aanrader. Redelijk makkelijk alleen  stekkers opnieuw inprikken en ballast ergens vastmaken. Goede hoogte-afstelling voorkomt irritatie tegenliggers op een enkele zeikerd na dan. Je kunt ook met de hoogteverstelling in de auto de lampen nog wat naar beneden draaien als je zou willen.

Edited by pjeep

Ik heb via mijn beste vriend Alie, 2 complete koplamp units besteld 100% Led. Scheelt je een hoop geld, 450 euro tegen 80 euro

staat mooi en het licht wat je krijgt is geweldig. Al veel plezier van gehad in Ierland en Scandinavië 

led is iets feller voor tegenligger, maar ik krijg weinig irritatie seintjes. Dus toppieB7EA51AE-083D-4328-971B-5B627F6AD600.thumb.jpeg.18fc5ef10df142feb658a5cf741d6ef2.jpeg. 😉