Spring naar bijdragen

Speling van de achterbanden


Yjdenhaag
 Share

Recommended Posts

Goedemorgen.

Een paar maanden geleden heb ik mijn jongensdroom kunnen verwezenlijken en heb ik een wrangler yj uit 1991 gekocht. Ik wilde eigenlijk een cj5 maar aangezien hij ook voor woon werk verkeer is leek het mij handiger om wat nieuwers te kopen, een wrangler uit 91 dus! Laatst kwam hij niet door de apk door een aantal punten. De meeste heb ik al verholpen maar alleen de speling van de achterbanden nog niet.

Als mijn jeep van de grond is kan ik mijn achterwielen vanaf de zijkant heen en weer bewegen voor 1 cm ongeveer. Als het niet meer is😖! Kan iemand mij vertellen waar mogelijk het probleem ligt en hoe ik het hopelijk kan oplossen?

met vriendelijk groet,

yjdenhaag

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt misschien wel een cm , maar het is vast wel iets minder want anders was je al iets verloren.....

Een beetje, zeg 2 a 3 mm is normaal. Dat komt doordat de steekassen wat afslijten op de kop, of de c clips wat inslijten of het asje van de satelliet wieltjes wat slijt.

In ieder geval maar eens het diff deksel eraf halen, asje uit de klok halen, c clips eruit en dan de steekassen. Kijken waar de slijtage zit.

Succes, Siert.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...