Jump to content
Sign in to follow this  
roamer

Hoe handig is fulltime 4wd?

Recommended Posts

Hey luitjes,

Ik heb mijn oude KJ verkocht en ben op zoek naar een andere. Liefst automaat en diesel, maar... nu loop ik tegen een hele mooie handbak aan. Goed onderhouden, noem maar op alleen geen fulltime 4wd. Nu vraag ik me af of ik het ga missen.ย 

Help me!!!๐Ÿ˜ต

Edited by roamer
Handbal moet handbak zijn...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zal wel meevallen. Die van m'n pa is ook een diesel met handbak zonder fulltime 4wd. Voordeel is dat die tussenbakken een stuk sterker zijn. In de sneeuw kun je gewoon rijdend op en af schakelen naar part time 4wd. Eigenlijk mag je part time niet op de verharde weg gebruiken, maar zolang je rechtdoor blijft rijden is er niks aan de hand. Pas in bochten of met parkeren bijvoorbeeld zal het niet goed gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh, en als het echt moet, dan kun je de fulltime tussenbak er wel in hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, ok maar zal ik waarschijnlijk niet doen. Ik ben een rare wat dat betreft.

Jammer dat een goede 2.8 moeilijk te vinden is. Blijft de 3.7 over maar daar heb ik mijn reserveringen bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, roamer said:

Hmm, ok maar zal ik waarschijnlijk niet doen. Ik ben een rare wat dat betreft.

Jammer dat een goede 2.8 moeilijk te vinden is. Blijft de 3.7 over maar daar heb ik mijn reserveringen bij.

Want? Ik ken alleen maar tevreden 3.7 eigenaren...afgezien van het verbruik dan :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, dat verbruik is legendarisch maar kan ik wel mee leven. (Denk ik)ย ๐Ÿป

Ik zit te denken aan de horrorverhalen die ik heb gelezen. Nu weet ik dat Googleย nietย wel ... altijd gelijk heeft. Misschien dat ik gewoon bevooroordeeld ben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat er over alle merken / types wel horrorverhalen op internet staan. Mensen delen nu eenmaal eerder ellende dan wanneer alles goed gaat, dan heb je geen reden om ergens je verhaal te dumpen. Ik generaliseer wel, maar daar komt t wat mij betreft wel op neer :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan je meer dan genoeg horrorverhalen vertellen over de 2.8 CRD. De 3.7 is gewoon een goed blok, die net als ieder ander blok goed onderhoud nodig heeft en netjes warmgereden moet worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da's ook weer waar.

ย 

Blijft over een goede te vinden en me af te vragen of ik de dorst van de V6 kan lessen.๐Ÿ˜‚

๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

ร—
ร—
  • Create New...