Spring naar bijdragen

37 op rubicon


billy
 Share

Recommended Posts

14 uur geleden zei michel1972:

Dat is een Duitser die niet vaak weg ging..... 😎 Waarom zou dat niet lukken met de Rubi assen? Het werkte toch ook bij je andere jeep en die had assen die minder sterk zijn en waarschijnlijk ook geen 4.11 overbrenging hadden.

Wat bedoel je met de tekst dat is een Duitse die niet vaak weg ging(?)

De vraag is of een dana 44 sterk genoeg is voor een 37 om door de drek te gaan

bewerkt door billy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De lage km was te verklaren omdat het een bedrijfsauto was en als luxe 3 wagen werdt gevoert dus alleen zomers werd gereden beurten zijn compleet 

Ik heb nu een sport  en heb geen assen die geschikt zijn voor de banden die ik nu rij en om die dingen te kopen die ik dij de sport nodig heb assen hele deuren sper ect is te duur dus beter veranderen en de opgebouwde zaken af en weer opbouwen...fot volgt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei michel1972:

Heb je een korte of lange rubi? Dat is mede bepalend voor de levensduur van de vooras ivm gewicht auto.

Ik weet dat er jeepers zijn die hun dana 44 rubi vooras kapot hebben gereden en deze vervangen hebben voor een zwaarder exemplaar. Het gaat er eigenlijk ook niet om of het heel blijft maar hoe jij ermee om zal gaan. Alles kan kapot als je de drek ermee in gaat. De JK Rubi assen zijn goed maar zeker niet onverwoestbaar. 

 

Het is een korte uitvoering en na overleg zet ik er 35 op die heb ik nog liggen en zorgeloos lekker rond rijden 🤟 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

NICE !! Gefeliciteerd met je nieuwe (echte) JK Rubicon. 

Mocht je toch naar 37ers willen gaan, wat ik persoonlijk afraad, zou je ook eerst de vooras kunnen versterken.
Zoals die van Synergy. Die hebben een set met inner axle sleves, zwaardere fusseekogels ect.
De asbuis van een Rubicon (Dana 44) heeft, naar mijn info, dezelfde diameter als die van een Sport of Sahara (Dana 30)
Alleen de klok is groter, de rest volgens mij niet. (en een E-locker natuurlijk)

Zie ook: https://www.synergymfg.com/synergy-jeep-jk-d30d44-front-axle-assurance-kit.html

 

Succes en Groet Roo  😎

PPM-8012-50_wBallJoints-400[1].jpg

bewerkt door Roo4JK
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Roo bedankt voor de tip deze zet ik op herrinering op moment zit de totale prut er al op en ga eerst er gebruik van maken had afgelopen week een lekke koeler..... die is eerst gemaakt en er zijn wat dingen die ik nog moet doen....hier al een foto

20190223_104503.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thx. Ziet er goed uit. Zal inderdaad ook voorlopig met die 35ers blijven rijden, ik heb ook dezelfde BF Muds en in 35"x12.5"xR17.

Lekke radiator, dat is minder.. Je werd al gemist vorige week. 😉 (Was er zelf ook niet bij..)

Bij mijn JK lekt momenteel één van leidingen v/d oliekoeler van m'n automaat. Hier kwam ik bij toeval v/d week achter...
Er is inmiddels al een nieuwe set leidingen onderweg.
Dit schijn je wel vaker te horen, met JK's van deze leeftijd. (2007) Gelukkig lekt de mijne 'nog' niet zo hard.

Spreken elkaar. 

IMG_20180727_123314 XS.jpg

bewerkt door Roo4JK
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Roo4JK:

Thx. Ziet er goed uit. Zal inderdaad ook voorlopig met die 35ers blijven rijden, ik heb ook dezelfde BF Muds en in 35"x12.5"xR17

Spreken elkaar. 

 

Op mn foto zitten al de 37 er op 😲 mn 35 liggen thuis .....en gaan in de verkoop straks op t forum als de 37 in de papier worden gezet door de TUV.

zo kun je zien dat op de foto t  moeilijk te zien is of t 35 of 37 zijn

bewerkt door billy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké, ze zagen er al zo groot uit voor 35.

Die 35ers heb je zo verkocht. BF Mud in 35" x 12.5" x R17 zijn in Europa bijna niet meer te krijgen. Mijne komen uit de VS...
Momenteel heeft, volgens mij, enkel Maxxis 35ers voor 17" velgen te koop.

Succes bij de TÜV.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...