Spring naar bijdragen

Schokdemper en wegligging


Recommended Posts

Hallo iedereen, 

Ben in het bezit van een TJ Jeep Sport van 2006. Nu vindt ik de wegligging niet helemaal je van jet. Als ik op de snelweg rij gaat het wel , maar als ik in de stad rij over drempels en putten gaat het niet lekker. Nu heb ik zitten te kijken naar schokdempers van Monroe. voor de prijs hoe  je ze niet te laten liggen maar heeft iemand hier ervaring mee? Zijn gasgevuld en kosten iets van 25 euro per stuk. Type 37135 of type 37026. Verder loopt de Jeep op lange afstanden 1 op 9 . Is dit normaal?

Groetjes

Frans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Jeep is standaard, dus niet verhoogd. Banden zijn Toyo A/T Open country . Druk iets van 2,8 bar. 6 mm profiel. De Monroe dempers zijn inderdaad speciaal voor de TJ Jeep. De rechtduitstabiliteit is goed, hoef weinig te corrigeren op de snelweg, dus dat is wel oké. Heb een andere Jeep gereden en die moest ik steeds corrigeren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 hours ago, REAL STRANGLER said:

2,8 bar? Probeer eens 1,8 bar en dan na een proefrit in kleine stapjes omhoog naar maximaal 2,2.

Misschien valt dan je gebit er niet meer uit.....

Succes, siert.

Dat hoeft helemaal niet zo hoog te zijn, ligt helemaal aan het type band toch? Ik vind 1.8 vrij laag, voor mijn 235/70/16 geven ze 2.3 op.
Op de zijkant van de band staat lig wel de maximale druk.

En verschil tussen koud en warm meten kan ook nog 0.3 bar schelen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vuistregel.... des te kleiner de band en des te zwaarder de auto , des te hoger de druk moet zijn. Daarom ook dat bv de bandjes van een autoambulance soms wel op 4 bar moeten.

Omgekeerd is natuurlijk ook waar, een Jeep van 1500 kilo op 12,5 x 33 heeft vaak al genoeg aan 1,8.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...