Spring naar bijdragen

All Season 3PMSF


Recommended Posts

Hallo iedereen,

Hebben net de Jeep Compass 4x4 gekocht, blijkbaar liggen er standaard gewone standaard zomerbanden op de wagen. Dit vind ik zelf niet echt logisch aangezien het de 4x4 uitvoering is.

Heeft iemand een All Season met 3PMSF symbool waar hij zeer tevreden is in zowel sneeuw, asfalt en lichte offroad (af en toe modder op zandwegen maar niet overdreven)? De reden waar ik dit ook voor vraag is 1 dat beetje sneeuw in België en 2 een geplande roadtrip door scandinavië binnen paar maanden waar de zandwegen niet overgeslagen zullen worden. Wil natuurlijk de banden nadien kunnen oprijden thuis.

Je zou denken, laat de banden in de garage wisselen maar dit kan niet aangezien het om een directie wagen gaat waar 8000km al mee gereden is.

Ik hoor graag jullie mening!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei John Renne:

Volgens mij is het 3PMSF symbool meer voor de zwaardere winteromstandigheden. Ik zou eigenlijk niet weten of er überhaupt een all-season is met dat symbool. 

Hey,

Ze bestaan, maar zijn er niet veel. Aangezien ik met de 19" velgen zit zijn het er nog minder ... Moet er zowiezo verplicht opstaan als je er mee naar skioorden trekt in de winter.

Vind het vooral vreemd dat ze op een 4x4 gewoon standaard baanbanden leggen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik rij nu 3 jaar rond op Nokia rottiva AT's (gehele jaar) in Zweden, de eerste 2 jaar had ik erg veel grip in sneeuw, gepakt ijs of regen en was het een superband voor de prijs maar nu is het iets minder. Let wel dat remmen in de sneeuw/ijs is altijd minder met een AT ook al heeft hij het 3PMSF symbool, daardoor zie je wel veel winterbanden met spikes in Zweden. Verder wel erg tevreden met de Nokia's, veel grip door de vele sips, op grind en zand ook een goed agressief profiel een het is een prima compromis voor met een dagelijks gebruik op de weg. Het enigste nadeel dat ze redelijk snel bij mij sleten, waarschijnlijk omdat ze wat zachter zijn dan de meeste AT's. Ik ga misschien nu de nieuwe Cooper Discoverer at3 4s of de BFGoodrich All Terrain T/A KO2 testen, beide ook met 3PMSF symbool, iemand hier een goede ervaring mee? 

bewerkt door Adebisi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 Wij rijden al jaren met de BFG AT onder onze “straat” Jeeps, zomer en winter. Deze hebben ook de 3Peak Mountain Snow Flake classificering. Gemiddeld rijden wij er 75.000km mee voor dat ze aan vervanging toe zijn. Fijne band zowel in natte, droge, sneeuw en lichte offroad omstandigheden. Wel iets meer afrolgeluid en rolweerstand dan een straatband.

235/45R19 is wel een incourante maat, je zou kunnen overwegen naar een meer gangbare maat te gaan. Zelfs bij een grote Duitse bandenboer vindt ik er geen met all-seasons, alleen winter of zomer band.

https://www.offroadreifen.com/programme/tire_by_size.php

Link naar opmerking
Deel via andere websites

alvast bedankt voor de reacties!

 

Het zal de Vredesein Quatrac5 suv worden.

Niet veel andere keuze. Wielen aanpassen lijkt me momenteel wat dure oplossing :). 

Gaat om directiewagen waar deze wielen op liggen. Als ik het op voorhand geweten had had dit mss nog wel omgewisseld kunnen worden.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...