Spring naar bijdragen

Vraag over offroad pechhulp


Arne en Merel
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Wij willen een pechhulp verzekering (al dan niet icm autoverzekering) afsluiten waarbij de pechhulp ook offroad komt. Ik heb contact gehad met Wiggers, maar die hebben geen pechhulp meer sinds kort.

4x4polis nemen geen nieuwe klanten meer aan (?!?) zeggen zij aan de telefoon. 

Verder heb ik nog een en ander uitgezocht, maar ik blijf toch steken...

Verder heb je de pechhulp van jeep/mopar, maar daar zit maar 4 dagen vervangend vervoer bij, we zoeken er een die daar wat ruimer in is (uit ervaring bleek 4 dagen te weinig en we hebben een hond en dan lukt het niet zelf een auto te huren bleek in de praktijk...). 

Allianz geeft telefonisch aan niet offroad te komen. Nowgo/Route Mobiel idem.

Turien geeft aan dat hun 4x4 autoverzekering alleen een collectiviteitsvoordeel heeft, maar dat hun voorwaarden vergelijkbaar zijn met een gewone autoverzekering, geen offroad dekking dus, tenzij het de enige weg naar een bepaalde plek is.

Bij de 4x4autoverzekering.nl kunnen we niet terecht omdat de auto op de zaak staat en zij alleen particulieren verzekeren.

De ANWB geeft aan dat ze wel offroad willen komen, als het te doen is, maar dat klinkt ons een beetje vaag, dan weet je niet echt waar je aan toe bent. Maar dit lijkt dus nog de beste optie.

Wie heeft er goede of slechte ervaringen met de ANWB? Of hebben jullie nog andere tips?

Groetjes Arne en Merel Vos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat geen enkel bergingsbedrijf/pechhulp echte offroad auto's heeft.

Dus als jij diep in een bos staat met pech in een modderspoor, dan zullen zij echt niet naar je toekomen.

Je zult de auto dan zelf naar een stuk weg moeten zien te krijgen dat voor de bergers/hulp enigszins berijdbaar is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sommige bergings bedrijven hebben een geschikt 4x4 voertuig om jou Jeep uit de prut te trekken.  Mochten ze die niet hebben, kennen ze wel een conculega die dat wel kan. De meeste bergers doen ook pechhulp als je met panne staat, en vervangend vervoer hebben ze allemaal.

Alleen werken ze allemaal voor andere verzekeraars en hebben allemaal andere afspraken daarmee. Dus via een verzekeraar is vaak lastig. Je kan ze natuurlijk ook zelf bellen, dan ben jij de opdrachtgever en niet de verzekeraar. Je kan dan achteraf de kosten bij de verzekeraar claimen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, dank voor alle tips! Wij zijn inderdaad afgelopen zomer door een lokale berger met een 4x4 geholpen (in opdracht van Jeep Assistance). Ik denk dat we voor ANWB gaan en lokaal vooraf even telefoonnummer van een berger opzoeken. Al gaan we gewoon voor géén pech dit jaar :)

Bij roadguard zie ik niet specifiek dat ze ook offroad komen en die doen geen repatriëring en geen vervangend vervoer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ANWB zelf doet eigenlijk alleen maar pechhulp (wegenwacht). Als het op berging of afslepen aankomt, wordt dit uitbesteed aan (dochterbedrijf) Logicx of een andere partner in de buurt. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

De meeste wegenwachten haken af als ze een zandpad zien. Is ook niet verstandig met een zware/lage (2wd) bus....

Als je naar het buitenland gaat altijd even lokaal informeren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi.

ik ben zelf wegenwacht, dus ik heb wel wat ervaring. wij komen in principe overal waar die zware bus kan komen (dat valt vies tegen), wel doen we zaken met logicx (bergings bedrijf) die hebben vaak een 4x4 bijv. in regio eindhoven hebben ze een toyota landcruiser takel/lepelauto met een paar all-terains er op, dit gaat al iets beter. laten staan doen we niemand maar het kan enige tijd duren helaas.

let wel op in de voorwaarden staat dat als je met een evenement mee doet zoals een tijdrit of een clubdag op afgesloten terrein vervalt de pechhulp, nu is dit slecht te beoordelen door onze alarmcentrale dus meestal word er dan wel een wegenwacht gestuurd. het kan wel zijn dat de wegenwacht ter plekke beslist geen transport of vervangauto in te zetten als het duidenlijk is dat er mee is gedaan aan een evenement. (ligt er ook een beetje aan wat de klacht is). als het ter plekke gerepareerd kan worden definitief of voor nood word dit natuurlijk wel gedaan.

ik wil hier niets verkopen of iemand iets aansmeren, even goede vrienden.  ik schrijf alleen wat ik weet.

 

gr. john

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Sorry voor de late reactie, berichtnotificaties waren in spam belandt.

Dank je John, fijn om te horen! Wij zijn inderdaad vorige zomer in de Pyreneeën door de ANWB via Jeep Assist van de berg gehaald met een gebroken wielophanging. Het probleem was niet de wagen die bij ons moest komen (ze hadden een 4x4 gestuurd), maar ze konden ons niet vinden, dus heeft wel even geduurd inderdaad, maar we zijn van de berg af gekomen en de auto is de volgende dag getakeld ( we hadden al aangegeven dat de auto getakeld moest worden...dus waarom hij nou met een sleepwagen kwam...maar a la..we waren ‘gered’ 😄).

Wij rijden wel alleen OIIIIIIIO, maar we zoeken echt naar routes die onze auto moet kunnen en waar we niet vast komen te zitten. Wel een risicootje, hebben ook al een keer in de blubber gestaan, maar zijn daar ook zelf weer uitgekomen. Beetje avontuur moet kunnen 😄) Dat de wielophanging afbrak was een mankement aan de ophoogset, lag niet aan de route die we reden. 

Dus we hebben inderdaad ANWB gekozen. Komende zomer gaan we weer naar dezelfde plek, dan gaan we vooraf even bij de berger langs die ons toen van de berg haalde, zodat we naast de ANWB ook een direct lijntje hebben, mocht het toch ineens niet lukken. Moet goedkomen toch?? 🤓

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij kenden de omgeving al een beetje omdat wij met 4x4discoverytravel een georganiseerde groepsreis hadden gedaan het jaar ervoor en we rijden met Wikiloc. Wikiloc heeft ook een app en dat werkt eigenlijk redelijk goed (in ieder geval rondom Sort in Spanje). We hebben maar 1 route gevonden die niet bleek te bestaan (ten minste, die bestond wel, maar het was verboden toegang..) en verder klopte het eigenlijk allemaal heel goed. Maar in de buurt van Sort zijn echt zo veel opties! Wij zijn daar nog niet uitgereden. Ik moet wel zeggen dat het niveau aansluit op onze Jeep Renegade Trailhawk (2 inch verhoogd), met een dikke wranger is het misschien te makkelijk, maar het is er wel wonderschoon!!!

40BB1ACA-BD26-4E85-A58E-5CADB511AFF9.jpeg

F1B0E7C8-F204-494B-A0C1-59217AE55A2D.jpeg

79827131-6DBF-47EE-9041-E780100FCED1.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...