Arjanw Posted December 26, 2019 Author Report Share Posted December 26, 2019 8 uur geleden zei Kapt. Bob: Het mooiste is wanneer je het spruitstuk kan onderdompelen in een bak met ontvetter. Anders een paar busjes remmenreiniger leegspuiten? Hierna zeer goed droogblazen. Goed idee! Ik neem deze wel mee naar mijn werk. Daar kan ik bij de TD gebruik maken van de ontvetter installatie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arjanw Posted December 28, 2019 Author Report Share Posted December 28, 2019 (edited) Nu kan de boel weer in elkaar zetten en wilde ik nieuwe bougies bestellen. Omdat het allemaal al genoeg kost heb ik zes andere bougies gevonden. Deze had ik nog bewaard omdat ik (bijna) niks weggooi. Dit in het kader van "weggooien kan altijd nog". Ik heb deze bougies weer netjes gemaakt met de Dremel. Ook heb ik de elektrode afstand op 0,7 mm gezet omdat LPG nu eenmaal moeilijker te onsteken is dan benzine door chemische samenstelling. Hier een aantal foto's: Ik blijf een Hollander, hé!! Edited December 28, 2019 by Arjanw Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arjanw Posted December 28, 2019 Author Report Share Posted December 28, 2019 Ook vandaag even de caster gemeten van de vooras. Dit moet dus 7 graden zijn, dacht ik! En dan ook nog eens aan andere kant van de nul. As moet dus 8 á 9 graden gekanteld worden. Ik zal de lengte van de draagarmen moeten aanpassen. Ik dacht toch echt dat ik de instructie had gevolgd en de draagarmen had aangepast toen ik deze verlaagde. Zucht! Het is maar goed dat dit een hobby is... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
REAL STRANGLER Posted December 28, 2019 Report Share Posted December 28, 2019 Arjan, voor dat het misgaat, hoe heb je de Caster gemeten? Siert. Pc als je geld uitgeeft voor bougies, koop dan NGK.... en 0,7 is wel heel erg weinig.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arjanw Posted December 28, 2019 Author Report Share Posted December 28, 2019 1 uur geleden zei REAL STRANGLER: Arjan, voor dat het misgaat, hoe heb je de Caster gemeten? Siert. Pc als je geld uitgeeft voor bougies, koop dan NGK.... en 0,7 is wel heel erg weinig.... Siert, Ik heb een gradenboog bovenop de bovenste fuseekogel gezet. De gradenboog stond naar de veer toe dus held de as voorover terwijl deze achterover moet hellen. De bougies zijn van het merk Champion. Deze zijn ook wel goed, toch? Arjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
REAL STRANGLER Posted December 29, 2019 Report Share Posted December 29, 2019 Hmm, met een negatieve Caster valt niet te rijden, dan slaan de voorwielen alle kanten op. Zal een foto maken van een eenvoudige hulptool om de Caster te meten. Siert. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arjanw Posted January 2, 2020 Author Report Share Posted January 2, 2020 23 uur geleden zei michel1972: Heb het verhaal bekeken van RC en snap zijn verhaal wel maar vind alleen de adv dan niet kloppen. Dit is de link op hun site. https://www.roughcountry.com/jeep-xj-control-arm-drop-kit-1627.html?find=2001-jeep-cherokee-xj-4wd-375935 Daarin staat duidelijk dat deze brackets benodigt zijn to lower the upper and lower control arm mounting points when the XJ Cherokee is lifted at least 4.5in. Er staat nergens dat deze brackets niet benodigt zijn als je reeds verstelbare armen hebt. Het verhaal wat ze schrijven klinkt logisch dat als je geen verstelbare armen hebt je de brackets nodig hebt maar het is niet duidelijk omschreven op hun pagina. RC zegt dat je de originele armen kan gebruiken i.c.m. de drop brackets bij de 4,5" verhoging. Dat kan wel maar dan is je caster dus 2 graden negatief.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
www.jeepie.nl Posted January 2, 2020 Report Share Posted January 2, 2020 Op 11/1/2019 om 9:59 PM zei hermancj5: Ik ben geen specialist, maar nieuwe lagerschalen op een ingesleten krukas? Heeft dat zin? Ik zou zeggen niet, maar ben benieuwd wat andere hiervan vinden. Zelf zou ik het nooit doen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arjanw Posted January 2, 2020 Author Report Share Posted January 2, 2020 2 uur geleden zei www.jeepie.nl: Ik zou zeggen niet, maar ben benieuwd wat andere hiervan vinden. Zelf zou ik het nooit doen. Hi Jeepie, post is van een klein jaar geleden. 🤣 Ik heb idd nieuwe lagerschalen gebruikt voor de bestaande krukas. Maar wel nadat deze volledig is gemeten en gepolijst door een revisiebedrijf en is goedgekeurd voor gebruik! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arjanw Posted January 2, 2020 Author Report Share Posted January 2, 2020 4 uur geleden zei michel1972: Hebben de verstelbare armen dezelfde vorm als de originele armen? Yup, ik heb even wat fotootjes van www afgehaald omdat het wat lastig fotograferen is op dit moment. Maar ze zijn qua vorm zeker gelijk aan elkaar. Links is Rough Country en rechts zijn de originele armen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arjanw Posted January 3, 2020 Author Report Share Posted January 3, 2020 Op 21/12/2019 om 11:56 AM zei Arjanw: Goedemorgen Jeepers! Ik heb een raadsel voor jullie... Waarom? Omdat het kan! Wat is dit en waarom heb ik de verkeerde? (2 raadsels dus..) Links CCV (OEM 5303 0495) voor een 4.0 1997 - 2001, rechts PCV (OEM 5303 0497)voor een 4.0 t/m 1996. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arjanw Posted January 20, 2020 Author Report Share Posted January 20, 2020 Op 29/12/2019 om 9:57 AM zei REAL STRANGLER: Hmm, met een negatieve Caster valt niet te rijden, dan slaan de voorwielen alle kanten op. Zal een foto maken van een eenvoudige hulptool om de Caster te meten. Siert. Hi Siert, Kan jij nog die foto van een eenvoudige hulptool om de Caster te meten posten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arjanw Posted January 20, 2020 Author Report Share Posted January 20, 2020 De XJ staat nu in Emmeloord om de LPG installatie te verbeteren en af te stellen. Vorige week nog even nieuwe kabels gemaakt voor de stroomvoorziening. Hier het boodschappenlijstje: Ik heb 35mm² kabel gebruikt omdat ik in de toekomst nog wat extra dingen wil plaatsen. (lier, verlichting, koelkast) Natuurlijk moet je nog wel wat krimpkous kopen om het helemaal af te maken. Bij Nr 7 moet 1 oog uitgeboord worden naar 12mm. Deze past nl. net niet over de kopbout. Het resultaat: Dit was echt wel een leuk klusje om te doen. Het hebben van het juiste gereedschap is wel een voorwaarde. Mocht iemand dit ook willen stuur mij dan maar een PB. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
REAL STRANGLER Posted January 20, 2020 Report Share Posted January 20, 2020 Sorry, heb wel een foto van de tool, maar nog niet gemonteerd op een vooras.... weet niet of het nu wel duidelijk is... Klem de tool op de fuseekogels, boven met een gaatje om de vetnippel en onder midden in de uitsparing. De afstand naar het kokertje is boven en onder exact gelijk. Om te voorkomen dat het kokertje draait door de Camber steun ik het af naar de vulplug van het diff. De strip naar voren, waar de hoekmeter aan hangt , staat haaks op het kokertje en haaks op de vooras... Beetje duidelijk? Siert. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arjanw Posted June 9, 2020 Author Report Share Posted June 9, 2020 Goedenavond allemaal, Ik hoop dat het jullie allemaal goed gaat! Na een lange stilte wil ik nu even vertellen wat ik allemaal heb gedaan ondertussen. Het olieverbruik is opgelost door de juiste PCV klep te monteren. Om te monitoren of er nog steeds olie uit komt heb ik een oil catch can geplaatst. De caster heb ik naar 7gr kunnen krijgen door de bovenste draagarmen korter te maken. Toch zal ik de XJ laten uitlijnen omdat het terugsturen vanuit een bocht nog niet van harte gaat voor zover dat kan met grote banden. Ook heb ik andere achterlichten (USA) geplaatst. Nadeel is wel dat ik nu apart nog een mistlicht moet plaatsen. Ook heb ik een Smittybilt achterbumper met tyre carrier kunnen scoren bij 4 Offroad. Dit ziet er wel bruut uit. Ook hier weer een puntje van aandacht, waar plaats je het nummerbord? Toch is het belangrijkste nog niet opgelost en dat is het starten. Koud gaat prima maar warm niet. Volgende heb ik al gecontroleerd. Injectoren, Compressie, brandstofdruk, Koelwater temperatuur sensor en krukaspositiesensor. Er zijn geen foutcodes en de motor loopt erg mooi. Timing moet goed staan anders zou de motor niet zo mooi lopen. Nog even gedacht aan vapor lock maar dat is het ook niet. Ik wacht nu op een nieuwe bobinerail. Ergens hoop ik dat iemand van de experts onder jullie een lumineus idee heeft waar dit aan kan liggen. Ik weet het nl niet meer en ben na 1 1/2 jaar eindelijk zover dat ik het uit handen ga geven. Ik beleef er nu geen plezier meer aan en wil dit opgelost hebben zodat ik ook een keer onbezorgd kan rijden met deze mooie auto. 😥 Hoop dat jullie mij kunnen helpen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arcblizz Posted June 10, 2020 Report Share Posted June 10, 2020 (edited) Heb jij een systeem dat altijd eerst op benzine start? Edited June 10, 2020 by Arcblizz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arjanw Posted June 10, 2020 Author Report Share Posted June 10, 2020 2 uur geleden zei Arcblizz: Heb jij een systeem dat altijd eerst op benzine start? Yes! Volgende al geprobeerd: Laatste paar minuten op benzine te rijden. Dus op benzine wegzetten. Geen oplossing. Op LPG starten door nood override programma. Geen oplossing. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
REAL STRANGLER Posted June 10, 2020 Report Share Posted June 10, 2020 Arjan, heb het geloof ik al eerder gesuggereerd, maar ik hing echt een brandstof drukmeter aan de inspuitrail! Meten is weten. Succes, Siert. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arcblizz Posted June 10, 2020 Report Share Posted June 10, 2020 2 uur geleden zei Arjanw: Yes! Volgende al geprobeerd: Laatste paar minuten op benzine te rijden. Dus op benzine wegzetten. Geen oplossing. Op LPG starten door nood override programma. Geen oplossing. Ik heb nl met mijn Compass hetzelfde, dat ie lang zo fel niet aanspring dan dat ie koud is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arjanw Posted June 11, 2020 Author Report Share Posted June 11, 2020 (edited) 22 uur geleden zei REAL STRANGLER: Arjan, heb het geloof ik al eerder gesuggereerd, maar ik hing echt een brandstof drukmeter aan de inspuitrail! Meten is weten. Succes, Siert. Hi Siert, vandaag nog maar eens een brandstofdruktest gedaan met de volgende resultaten: Stationair warm draaien: Druk 5 minuten nadat de motor is afgezet: Druk 20 minuten nadat de motor is afgezet: Druk nadat het contact is aangezet en de brandstofpomp 1x is aangegaan. (Niet starten) Starten ging wel weer lastig. Startmotor toch 6 á 7x ronddraaien voordat de motor tot leven komt maar denk dat we wel kunnen concluderen dat er niets mis is met de brandstofvoorziening. Gisteren ook een nieuwe bobinerail gemonteerd. Helaas heeft dit niet geholpen. Ook is er nog iemand geweest die getuige is geweest van dit fenomeen en hij geeft aan dit helemaal niet vreemd te vinden. Ben ik dan een mierenn%4$#r? Per slot van rekening start de XJ wel en loopt de motor mooi rustig. Edited June 11, 2020 by Arjanw Aanvullen van informatie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
REAL STRANGLER Posted June 11, 2020 Report Share Posted June 11, 2020 Nee hoor , een mieren liefhebber ben je niet denk ik. Je brandstofdruk is keurig! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arcblizz Posted June 11, 2020 Report Share Posted June 11, 2020 Zou het ook kunnen dat de tempsensor voor het overschakelen naar lpg hier een rol in speelt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kapt. Bob Posted June 11, 2020 Report Share Posted June 11, 2020 (edited) Even een gok omdat je al veel hebt gecontroleerd of vervangen: Staat de cam sensor goed? http://jeep.blackonyx.net/pdfs/jcss.pdf Edited June 11, 2020 by Kapt. Bob Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arjanw Posted June 12, 2020 Author Report Share Posted June 12, 2020 13 uur geleden zei Arcblizz: Zou het ook kunnen dat de tempsensor voor het overschakelen naar lpg hier een rol in speelt? Ik heb dit ook getest door de LPG installatie uit te zetten. Helaas gebeurt het dan ook. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arjanw Posted June 12, 2020 Author Report Share Posted June 12, 2020 (edited) 9 uur geleden zei Kapt. Bob: Even een gok omdat je al veel hebt gecontroleerd of vervangen: Staat de cam sensor goed? http://jeep.blackonyx.net/pdfs/jcss.pdf De cam is nieuw en er zit een deksel bij die er maar op 1 manier op kan. Deze zorgt ervoor dat de cam altijd goed staat. Moet natuurlijk wel de 1ste cilinder op BDP staan. CFO bij mijn huidige werkgever zegt altijd check, check en dubbelcheck. Toch nog maar eens controleren van het weekend. Edited June 12, 2020 by Arjanw Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.