Spring naar bijdragen

Probleempje wisser achter ruit


 Share

Recommended Posts

Hallo, ben nieuw in deze groep want ik heb een 2006 Jeep Wrangler Sport 4L, handgeschakeld met een hardtop aangeschaft. Altijd al willen hebben zo'n Jeep dus kan weer wat van mijn Bucket list afstrepen. Nu loop ik tegen wat probleempjes aan die ik zelf wil oplossen . Heb al heel wat motoren (Cagiva's) gereviseerd dus nu ben ik aan een Jeep begonnen.  Het gaat over de achterruit wisser. Die doet het niet. De achter ruit verwarming doet het wel. De zekeringen zijn niet kapot. Heeft iemand een idee? O ja op een gegeven moment kon ik draaien wat ik wilde met de contactsleutel maar er gebeurde niets. Bleek de Ignition Switch Actuator Pin afgebroken te zijn. Heb inmiddels een nieuwe besteld. Heeft iemand dit ook gehad? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Hoi Frans,

Je hebt dit bericht bij het 'verkeerde' Wrangler model geplaatst. Jij hebt een TJ ipv een JK(U).... 2006 is het laatste bouwjaar v/d TJ. (JK=2007-2018)
De meeste JK rijders (zoals ikzelf) hebben weinig tot geen verstand van TJ's, maar dit geldt meestal ook andersom.
Techniek is vaak ook net even anders, zeker elektrisch. Zodoende heb je vermoedelijk nog geen reactie ontvangen.

Kan je adviseren om dit bericht ook bij TJ/LJ te plaatsen, zie ook: http://www.jeepforum.nl/forum/16-tj-lj-wrangler-technisch-forum/
(ter info: een Wrangler LJ heeft een langere wielbasis dan een TJ en zijn vrij zeldzaam in NL. Zijn ook korter op de markt gebracht dan de YJ, TJ of JK)
Verschil tussen de modellen leer je vanzelf wel. Niet druk om maken.  😎

Qua Problemen met het contactslot, hoor je niet vaak bij een JK. TJ geen idee? Weet wel dat zuinig moet zijn op de originele sleutels.
Hoor wel eens problemen om die van een TJ bij te laten maken vanwege oa de startonderbreker die erin zit. Zijn iig vrij kostbaar, als ze nog te bestellen zijn. 2006 zou geen probleem mogen zijn.
Ikzelf had vorig jaar ook problemen met starten omdat hij een tijdje had stilgestaan.. Na ca. 20x aan/uit starten hij weer. Daarna gelukkig geen last meer van gehad.
Wellicht heeft je Wrangler een tijdje stil gestaan bij de vorige eigenaar en zit er aanslag op de contacten... Maar zoals ik al schreef, ik heb weinig verstand van TJ's.

Qua ruitenwisser, bij een Jeep gaat wel geregeld het dak eraf. Dus die stekkers worden een stuk vaker gebruikt dan bij 'normale' auto's.
Doordat ze vaker worden losgetrokken ect. heb je hierin ook sneller last van storingen in de stekker of zelfs draadbreuk. Heb je al contactspray geprobeerd?
Bij mijzelf werkt de stekker nog wel (al gebruik ik de ruitenwisser en verwarming eigenlijk nooit), Bij mij is wel de aansluiting v/d ruitensproeier afgebroken in de hardtop….
Plus bij mij zit de hardtop er enkel in de wintermaanden op en ligt de stekker de andere maanden open achterin. Wat de kans op corrosie op de contacten verhoogd. 
En ik weet dat ik hierin zeker niet de enige in bent die het grootste deel v/h jaar met een softop rijdt.

Succes met de probleempjes v/d TJ en veel rij plezier. 

PS welkom hier op het Jeepforum en wellicht tot ziens ergens in 'het veld'.... Oja, ze zijn hier gek op foto's.  😉

Groet Roo  

 

Zie net dat je bij "Even voorstellen" al meerdere reacties gehad hebt van meer technische Jeepers, Top !!

bewerkt door Roo4JK
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...