Arjanw Geplaatst December 8, 2018 Rapporteren Share Geplaatst December 8, 2018 Gisteren en vandaag de Compustart CS-800s geïnstalleerd in de Jeep. Hoef ik niet naar buiten om de XJ voor te verwarmen. Alle verbindingen zijn gemaakt en het systeem werkt. Echter start de auto en slaat dan weer af. Oorzaak is dat het systeem niet "ziet" dat de motor draait. Oplossing is een connectie te maken met een draad die wanneer deze doorgemeten wordt het volgende laat zien: Contact uit: 0V Contact aan 1V - 6V Contact start 12V. De handleiding heeft het over de "Stator wire at the alternator". Nu ben ik al een paar uur aan het zoeken echter nog niet gevonden. Wellicht weten jullie waar ik deze draad kan vinden en natuurlijk welke kleurcode deze heeft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst December 8, 2018 Rapporteren Share Geplaatst December 8, 2018 Dat systeem ken ik niet, maar bij mijn alarmsysteem met remote start had ik een aantal mogelijkheden daarvoor; of ik moest het toerental signaal aftappen, of hij merkte het via de gestegen voltage omdat de dynamo meedraait. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arjanw Geplaatst December 8, 2018 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 8, 2018 17 minuten geleden zei Masis: Dat systeem ken ik niet, maar bij mijn alarmsysteem met remote start had ik een aantal mogelijkheden daarvoor; of ik moest het toerental signaal aftappen, of hij merkte het via de gestegen voltage omdat de dynamo meedraait. Precies, kan je ook aangeven waar die draden voor zowel het toerental en de dynamo gevonden kunnen worden? Liefst bij de stuurkolom als dat mogelijk is natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst December 8, 2018 Rapporteren Share Geplaatst December 8, 2018 Is alweer een paar jaar geleden, maar ik heb hem op de virtual tach aangesloten. Dat houdt in dat hij de voltage gewoon uitmeet. Dat hoef je niet perse direct bij de dynamo te pakken, kan ook gewoon op de geschakelde + bij het contactslot. Als de dynamo mee draait, gaat de voltage overal rond de 14v zitten. Ik zal is wat schema's erbij pakken hoe ik dat heb gedaan, dat heb ik nog ergens genoteerd staan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arjanw Geplaatst December 8, 2018 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 8, 2018 3 uur geleden zei Masis: Is alweer een paar jaar geleden, maar ik heb hem op de virtual tach aangesloten. Dat houdt in dat hij de voltage gewoon uitmeet. Dat hoef je niet perse direct bij de dynamo te pakken, kan ook gewoon op de geschakelde + bij het contactslot. Als de dynamo mee draait, gaat de voltage overal rond de 14v zitten. Ik zal is wat schema's erbij pakken hoe ik dat heb gedaan, dat heb ik nog ergens genoteerd staan. Super bedankt! Alle hulp is welkom! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arjanw Geplaatst December 11, 2018 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 11, 2018 Goedemorgen, Het blijkt dat het niet om een extra aansluiting gaat zoals ik in mijn eerdere berichten aangaf. Ab gaf mij gisteren de gouden tip zonder het zelf te beseffen. Hij zei dat als ik de aansluiting had gevonden ik ook nog de sleutelherkenning moest omzeilen. Toen viel bij mij het kwartje. Ik had eerder al gezien dat het oranje lampje (sleuteltje) knipperde maar heb daar niet verder bij nagedacht. vanmorgen eerst de sleutel erin gedaan, auto afgesloten en daarna op afstand gestart en de motor bleef aan!! Uiteraard heb ik geen idee hoe ik de sleutelherkenning moet omzeilen en vraag daarbij weer jullie hulp. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst December 12, 2018 Rapporteren Share Geplaatst December 12, 2018 Bij de ZJ heb je daar een speciaal kastje voor, dat komt tussen de elektronica van de Jeep en het nieuwe alarmsysteem. Wordt dan een dubbele startonderbreker. Heb je bij een 2001 XJ niks aan, want die heeft een transponder in de grijze sleutel zitten. Er zijn wel manieren om dat uit te schakelen, maar of dat echt verstandig is..... Hangt een beetje vanaf hoe veilig het nieuwe alarmsysteem is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arjanw Geplaatst December 12, 2018 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 12, 2018 6 uur geleden zei Masis: Bij de ZJ heb je daar een speciaal kastje voor, dat komt tussen de elektronica van de Jeep en het nieuwe alarmsysteem. Wordt dan een dubbele startonderbreker. Heb je bij een 2001 XJ niks aan, want die heeft een transponder in de grijze sleutel zitten. Er zijn wel manieren om dat uit te schakelen, maar of dat echt verstandig is..... Hangt een beetje vanaf hoe veilig het nieuwe alarmsysteem is. S'nachts de sleutel erin laten zitten is ook niet veilig. Ik vraag mij trouwens wel af hoe aantrekkelijk het nog is om een dergelijke auto te stelen of überhaupt de moeite erin willen steken. Dus als jij of iemand weet hoe de XJ gestart kan worden zonder sleutel ben ik 1 en al oor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst December 12, 2018 Rapporteren Share Geplaatst December 12, 2018 Sleutelherkenning (SKIM) is te de-activeren in de PCM met de juiste software. Bijvoorbeeld DRB3, CarDAQ, AVDI, en andere die werken met Chrysler J2534 Flash applications. Je kan ook een andere PCM zonder SKIM monteren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst December 12, 2018 Rapporteren Share Geplaatst December 12, 2018 3 uur geleden zei Arjanw: S'nachts de sleutel erin laten zitten is ook niet veilig. Ik vraag mij trouwens wel af hoe aantrekkelijk het nog is om een dergelijke auto te stelen of überhaupt de moeite erin willen steken. Dus als jij of iemand weet hoe de XJ gestart kan worden zonder sleutel ben ik 1 en al oor. Latere model XJ's zijn best wat waard. Een tijdje terug was er een periode dat dit soort wagens regelmatig gejat werden voor ramkraken. Heeft het nieuwe alarmsysteem wel een startonderbreking? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arjanw Geplaatst December 12, 2018 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 12, 2018 1 uur geleden zei Ab: Sleutelherkenning (SKIM) is te de-activeren in de PCM met de juiste software. Bijvoorbeeld DRB3, CarDAQ, AVDI, en andere die werken met Chrysler J2534 Flash applications. Je kan ook een andere PCM zonder SKIM monteren. Dank Ab, ik ga eens even rondbellen. Ik heb nl. niet zo'n apparaat.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arjanw Geplaatst December 12, 2018 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 12, 2018 19 minuten geleden zei Masis: Latere model XJ's zijn best wat waard. Een tijdje terug was er een periode dat dit soort wagens regelmatig gejat werden voor ramkraken. Heeft het nieuwe alarmsysteem wel een startonderbreking? Het systeem voorziet enkel in remote start en geen alarm. Het vorige alarm heb ik eruit gehaald vanwege storing. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst December 12, 2018 Rapporteren Share Geplaatst December 12, 2018 8 uur geleden zei Arjanw: Het systeem voorziet enkel in remote start en geen alarm. Het vorige alarm heb ik eruit gehaald vanwege storing. Dat betekent dat je dan geen enkele elektronische beveiliging meer hebt, en in principe met een schroevendraaier de auto gestart krijgt. Zou ik persoonlijk niet doen, en voor een systeem gaan waar naast remote start ook goede alarm en startonderbreking op zit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.