Spring naar bijdragen

Probleem wrangler yj 4.0


Jerrold
 Share

Recommended Posts

Ik heb een jeep wrangler yj 4.0 van bouwjaar 94.

Afgelopen jaar is de wrangler helemaal verbouwd en uit elkaar geweest. Ik heb ook de orginele benzinetank eruit gehaald en vervangen voor een aluminium tank met een 5bar benzinepomp.

Nu heb ik het volgende probleem. Als ik hem start met koude motor dan reageerd die goed op het gas zodra die maar even draait en hij wat warmer word gaat die slechter lopen en komen er vlammen uit de uitlaat. Als ik hem heel voorzichtig met het gaspedaal op toeren brengen dan is er geen probleem als ik hem dieper intrap of in een keer dan valt die dood of hij begint te ploffen. Ik heb de bougies en rotor met verdelerkap al vervangen en het is nog steeds.

Ik heb de brandstof toevoer dus ingaande rechts gemonteerd op de foto. 

20181206_185036.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de brandstofdruk nog niet gemeten op de brandstofrail dat ga ik van de week even doen. Ik heb wel de onsteking verder open gehaald en dat was helemaal verroest van binnen dus daar gaat een compleet nieuwe voor komen. Ook ga ik nog even een brandstofdrukregelaar er tussen zetten om hem zo beter te kunnen afstellen en dan delete ik de standaard regelaar. 

 

Hier nog even een foto van de ontsteking

 

IMG-20181208-WA0002.jpeg

20181208_120105.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De jeep kreeg inderdaad teveel brandstof. De standaard brandstofdrukregelaar werkte blijkbaar niet want er kwam ook geen brandstof retour.

Nu heb ik de standaar regelaar eruit gehaald en helemaal open gemaakt. Nu gebruik ik alleen de omhulsol nog als afdichting van de rails. Heb nu een verstelbare brandstofdrukregelaar met meetklok. Zaterdag goed afstellen en dan nog wat kleine dingen afwerken. 

 

20181213_210327.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Na nog is wat avonden sleutelen en zoeken naar een oorzaak is het probleem eindelijk gevonden. Een nieuwe hoge druk brandstofpomp gekocht bij Biesheuvel autosport en na wat technische uitleg te hebben meegekregen ben ik weer aan de slag gegaan. 

Vorgaande pompen waren geen hogedrukpompen waardoor die bij vermogen vragen niet de brandstofdruk vast kon houden. Na het monteren van de nieuwe pomp het hele geheel waar tank en pomp opzit geaard met een dikkere kabel en na alles gemonteerd zat konden we testen. En jahoor hij haalde de druk makkelijk en na wat afstellen liep hij super. 

Gister in Heerde getest en totaal tevreden. De motor trekt de 38.5inch super swamper makkelijk rond en valt geen moment stil hoe diep die ook in de bagger staat.

 

20181222_130241.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi dat het gelukt is, ik zou het origineel gehouden hebben, bij Boris (cherokee parts) koop je een aftermarket pompje voor nog geen 75 euro en dan loopt alles gelijk goed.

Nu ben je dagen bezig voor niks in mijn optiek, maar ja het is natuurlijk hobby en dan hoeft het niet zo efficient, maar toch......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je weet dat als je begint met zoiets er problemen gaan komen en dar er altijd kinderziektes in zitten maar ook die dingen zijn er om op te lossen. Na jaren ellende te hebben gehad met de versterkte aandrijving van jeep is de keus gemaakt voor een patrol aandrijving wat tevens weer is versterkt met zwaardere steekassen en ga zo maar verder. 

Het blijft hobby en de volgende zwakke schakel zal wederom aangepast worden voor nog beter. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Achteraf gezien heb je daar wel gelijk in inderdaad. Tijdens het bouwen twijfelde ik nog of de motor het wel zou trekken deze banden maar gezien de overbrenging en het redelijk standaard vermogen wat er nu in ligt is het totaal geen probleem. Ik kan makkelijk met minder dan 1000rpm laten draaien zonder dat de motor stil wilt vallen ookal moet de zwaar trekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...