Spring naar bijdragen

moderne radio GC WJ 99


Rob67
 Share

Recommended Posts

Ik was ook recent naar aan het kijken voor een iets modernere radio in mijn 97 XJ, ze zijn alleen meestal wel erg lelijk die nieuwere radios. Maar ik heb een 1din retrofit Continental TR7412UB-OR met bluetooth gevonden dat misschien wel wat is. Deze met een Metra 996000 car radio bracket past hopelijk wel mooi en heeft denk ik ook een goede prijs/kwaliteit verhouding. Ik heb nog niet precies bekeken hoe het allemaal aansluit.

conti_7412_2.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor de reactie. Het gaat mij niet direct om de radio want daar er voldoende van te vinden met bluetooth maar het gaat om dat stukje dashboard waar de radio in zit. Dat moet ik vervangen voor een 1 of 2 din radio. Ik weet niet hoe ik aan een andere plaat kom. Wellicht gewoon maar bestellen bij Jeep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 hours ago, Rob67 said:

Dank voor de reactie. Het gaat mij niet direct om de radio want daar er voldoende van te vinden met bluetooth maar het gaat om dat stukje dashboard waar de radio in zit. Dat moet ik vervangen voor een 1 of 2 din radio. Ik weet niet hoe ik aan een andere plaat kom. Wellicht gewoon maar bestellen bij Jeep.

ah ok, maar zoek eens op de eerder genoemde Metra 99-6000 car radio bracket, amazon.de heeft hem bijv. Metra heeft meerdere modellen die passen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Masis:

Dat adaptertje gaat van 1.5 din naar 1 din. Je zult dus op zoek moeten naar een 1 din radio. Maar je hebt ook een gehele dashboard paneel te koop waar 2 din in zit voor de WJ. Dan zijn er heel wat mogelijkheden...

Dank voor de reacties! Enig idee waar ik dashboard paneel voor mijn WJ kan vinden voor 2Din?

Overigens bedankt voor de reactie dat die adapter voor 1Din is. Er zijn dus wel moderne mogelijkheden die er fatsoenlijk uitzien!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou nou, zoek me gek en wat vind ik? Adapter naar 1 DIn en ISO stekker en radio naar wens allemaal te koop bij bol.com..........

En op YouTube een filmpje hoe ik de nieuwe koplampen moet vervangen in ongeveer 10 minuten 😀

Ben gelijk naar Slager gereden en heb alle lampjes nieuw gehaald. Alle lampjes , zowel de HB3 als de HB4 gewoon op voorraad van Philips en de kleintjes.

Lekker upgraden die bak!!!!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Masis! Na vele aftermarkt install filmpjes op YouTube bekeken te hebben is de keuze gevallen voor een 1DIN radio met een klap scherm.

We gaan eens kijken of dat wat gaat worden. De spullen zijn besteld en ik ben wederom benieuwd. Ik zal na inbouw foto maken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Radio geplaatst! 1DIN adapter 17,50.....iso kabel 12,50 en een caliber radio met klapscherm van 186,00. Werkt top, ziet er goed uit en klinkt uitstekend met bestaande  Infinity Gold boxen en versterker. Moet eigenlijk nog een adaptertje hebben om de stuurbedienjng aan de praat te krijgen. Reeds gevonden voor 60 euro. Redelijk kostbaar moet ik zeggen maar ja...

 

 

9F96A403-E5EF-4398-AE91-B114E6A648B2.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Inmiddels radio binnen (met klapscherm), 1DIN adapter en de kabeladapter van hierboven. Nou loop ik vast en ik ben niet zo thuis in de electronica. Volgens mij moet ik nog iets doen met de massakabel, de zwarte met het ringetje die aan de kabeladapter zit. Als ik de grijze en zwarte grote connectoren alleen aansluit doen zowel de oude als de nieuwe radio niks. Als ik die zwarte met het "bekje" erbij plug in de oude radio doet die het wel. Conclusie: de massakabel van de kabeladapter moet geaard worden en dan zou hij het moeten doen. Klopt dat? Of gaat er iets anders mis. Als het klopt, hoe kan ik dit het beste oplossen? Alvast bedankt.

Aarde radio.PNG

bewerkt door Beurstel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...