Spring naar bijdragen

revisie quadra-trac


subu
 Share

Recommended Posts

goeiendag ik ben op zoek naar iemand die mijn quadra-trac tussen bak van mijn wagoneer uit 1977 kan en wil revisreren ik heb nu al 2 bakken gekocht die achteraf toch niet helemaal goed bleken te zijn en omdat ik de wagoneer niet heel vaak gebruik kwam ik daar niet gelijk achter vandaar dat ik er van 2 nu 1 goeie wil maken bedankt alvast voor de reacties

gr patrick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de ketting heb ik er ongeveer 1200 kilometer geleden nieuw ingezet maar als ik nu optrek dan komen er rare geluiden en klappert de tussenbak dus ik denk dat er iets inwendigs stuk is vandaar dat ik graag iemand er naar wil laten kijken die er verstand van heeft !!!!

gr patrick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Revisie is inderdaad niet moeilijk, zeker niet als je een rebuild manual kunt bemachtigen. Aftermarkt kettingen voor de QT bakken zijn vaak van slechte kwaliteit. Sommige zijn na 1500km al weer zo opgerekt dat ze klapperen.

Replacement chain van BJ’s Offroad schijnen als enige van de juiste specs te zijn..... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mocht je inderdaad een Dana tussenbak gaan plaatsen, let er dan wel op dat de uitgaande as van de Dana bak naar de achteras niet klopt met de plaats van de klok van de quadra achteras. Je hebt dan een achteras nodig met de klok in het midden.  Meen ik mij te herinneren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ok dat is dan weer een redelijke klus maar ik heb het denk ik gevonden de aandrijfas die naar de vooras gaat zit een zwaarpunt in als ik hem ronddraai dus ik zet morgen de quadra-trac weer in elkaar want daar was niks raars aan te zien en ga dan op zoek naar een goeie tussenas hoop dat ik alles voor het weekend weer in elkaar heb zitten en dan gelijk testen !!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het de QT zelf is die klappert is het 99% de ketting. ikzelf heb nu een ketting van BJ's, dit is de enige die goed is.

De speling op de ketting mag ca 6mm zijn, meten aan onderzijde (olie!) bij inspectie-plug.

Niet te lang mee doorrijden om echte schade te voorkomen.

Mocht je manual van de QT e.d. nodig hebben kan ik je die zo mailen.  zelf was ik begonnen met een Dana 18, achteras kan gewoon blijven, vooras is lastiger.. ben er vanaf gestapt en heb mijn QT weer in ere hersteld.

(Dana 18  + adapter voor TH400  te koop)

bewerkt door patrickpat
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...