Spring naar bijdragen

Ervaring met JK benzine en diesel?


Recommended Posts

Vraagje, een klant van mij wil een JK van 2012 of nieuwer kopen met de 5 versnellings automaat. Nu aarzelt hij tussen Diesel en Benzine, beiden hebben natuurlijk hun pro's en contra's.

Googlen kunnen we allemaal en een Jeeper heeft natuurlijk overal een mening over, maar is er op dit mooie forum ook iemand die ZELF ruime rijervaring met beide types heeft en er iets zinnigs over wil melden?

Het gaat dus over de 3.6 benzine en de 200pk diesel met euro 5 , beiden met de 5 bak van Mercedes.

Natuurlijk mag het ook per Pb, bij voorbaat bedankt!  Siert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou zo geen site weten, maar kan wel zeggen dat ik nu 2 jaar een 2.8 diesel rij en daar zeer tevreden mee bent. Rijd vooral vindt ik in de bergen heerlijk. Het is geen V8, maar daar heb ik bewust voor gekozen. Relax met 100 km per uur en 1700 a 1800 toeren.

Rijd een 1 op 7.5 a 8

Groet Rene

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik rijd nu Inmiddels 15000km met een 2017 2.8 crd (euro6) 200pk. 

Dat bevalt prima! Motor is levendig genoeg om de auto vlot te laten zijn en de automaat schakelt vloeiend en vlot. 

De benzine versie kan ik niet over meepraten helaas. 

Ik rijd grote deels binnendoor, 60 en 80 km wegen. Af en toe stuk snelweg, waar ik dan gemiddeld 140 rijd. 

Mijn gemiddelde verbruik is 1op9.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...