Spring naar bijdragen

Motor slaat af.


Jeepless
 Share

Recommended Posts

7 hours ago, Mark Grand Wagoneer said:

Jeepless, ben benieuwd naar je vorderingen. Heb zelf gereviseerde AMC360 met nagenoeg nieuwe Edelbrock Performer - koude start prima. Warme start nog n kleine hapering soms. Slaat soms af bij wegrijden stoplicht e.d. als ik niet enorm voorzichtig op toeren laat komen. Zo nu en dan een misfire daarbij. Boven x toeren geen probleem meer. Zal timing laten nazien, carb afstellen. Benzinepomp nog checken?

Wat ook nog iets is om te checken, de vacuum vervroeging van de ontsteking. Die zou op de carburateur ported moeten zijn aangesloten (boven de gasklep), als je manifold vacuum toepast (onder de gasklep) gaat het ook niet lekker bij warme motor. Koud is die vervroeging nog niet zo merkbaar, warm wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag de hei gemonteerd. Het tandwiel heb ik niet overgezet lees het zojuist pas, is dit ivm het feit dat het bestaande op elkaar ingelopen is? Nu nog de bedrading. Kan ik de plus van de dikke rode draad afpakken die naar de moduul loopt zie foto? De min rechtstreeks van de accu denk ik. De blauwe draad die daar loopt zal ook vervallen, waar is deze van? Klinkt als hetzelfde probleem als bij mij Mark. 

20180926_202509.jpg

20180926_204300.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je nokkenas tandwiel gaat kapot en dan heb je geen aandrijving van de ontsteking meer, deze kun je vernieuwen, maar dan moet de voorkant van de motor open.

De alu cover zit vast gerot op de stalen pennen en breekt vaak bij demontage, kun je ook bestellen op Ebay, pakkingsetje en de voorste kering.

Al met al geen feest, dus zou ik het tandwiel overzetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20180928_202058.thumb.jpg.cc1c321af9ceeaf0ed6a7cf4ad572264.jpgVandaag de bekabeling aangesloten. Starten lopen. Met wat draaien aan de ontsteking de motor ook netjes op toeren. Dit weekend maar ff warm draaien en kijken wat ie doet. De toerenteller wil ik gaan aansluiten. Nu lees ik, groene draad op bobine gebruiken maar deze is weg samen met de moduul. De rode bobine draad zit er nog, vervalt deze? De stekker die naar de moduul liep ( dikke rode en de blauwe, waar kan deze van zijn)? Zie foto.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De normale startprocedure en werking van de choke bij koude motor is eenmaal gas indrukken, vervolgens starten zonder gas te geven.

de chokeklep is gesloten en de het kammetje staat op de hoogste stand, zodat de gasklep enigzins geopend is. Zodra de motor aanslaat zorgt het vacuumpotje van de choke ervoor dat de chokeklep een stukje opengetrokken wordt. Een paar minuten laten lopen zodat de motor iets is opgewarmd en vervolgens weer gas geven, dan gaat het kammetje naar de volgende stand en gaat de chokeklep wat verder open. Nu kun je eigenlijk pas gaan rijden. Er valt niet heel veel af te stellen aan de choke, behalve het stangetje van de vacuumpot iets meer of minder buigen, draaien aan het huis van het bimetaal en het af stellen van de fastcam is er eigenlijk niet veel.

Wel uitkijken dat er geen bedrading, vacuumslangen of luchtfilers in de weg zitten die de choke beletten zijn werk te doen, het is nogal een fragiel systeem en er is niet veel voor nodig om de werking te verstoren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de uitleg. Dat warm lopen is natuurlijk wel een dingetje.......gebeurd nauwelijks, meestal starten en wegrijden. Ik mis ook het hitte schildje tpv de choke, misschien ook een nadeel. Op het achterste gedeelte van de carburateur zit een hendeltje met een soort vlottertje wat naar mijn mening ook met de choke te maken heeft. Dit zit niet bevestigd met elkaar, waarschijnlijk afgebroken. Op tekeningen zag ik dat dit dmv een haakje verbonden zit. Kan niet achterhalen waar dit voor dient. 20180909_121006.thumb.jpg.049b2a9b4918b93c071a0eb76f4e7dad.jpg 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...