Spring naar bijdragen

Transfer Case Drop


Arjanw
 Share

Recommended Posts

Daar heb je geen TC drop voor nodig, tenzij dat je nu boven de originele rijhoogte zit. De add-a-leaf heeft je weer in de buurt van de originele positie gebracht nadat je lange tijd daaronder bent geweest.....

Waarschijnlijk een kruisje dat al slecht was, die nu door de andere hoek wat protesteert. Zijn je kruisjes smeerbaar? Anders even de aandrijf as demonteren en kijken of de kruisjes gangbaar zijn. Vier boutjes lossen en je weet het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Ab:

Daar heb je geen TC drop voor nodig, tenzij dat je nu boven de originele rijhoogte zit. De add-a-leaf heeft je weer in de buurt van de originele positie gebracht nadat je lange tijd daaronder bent geweest.....

Waarschijnlijk een kruisje dat al slecht was, die nu door de andere hoek wat protesteert. Zijn je kruisjes smeerbaar? Anders even de aandrijf as demonteren en kijken of de kruisjes gangbaar zijn. Vier boutjes lossen en je weet het.

Oké bedankt Ab voor de tip. Ga ik zeker controleren!

Zoals je op de foto kan zien is de XJ toch een heel eind omhoog gekomen na de budget add-a-leave dat hij nu wat voorover hangt. Afgelopen weekend ZJ springveren gemonteerd omdat deze een 1 inch verhoging zouden geven. Echter is het resultaat niet veel anders dan de oude situatie. Aankomend weekend wat bussen plaatsen boven de springveren om de XJ weer wat horizontaler te krijgen.

 

20180913_072527_resized (2).jpg

Wat denken jullie? Is dit de standaard hoogte voor een XJ?

bewerkt door Arjanw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 hours ago, Arjanw said:

Oké bedankt Ab voor de tip. Ga ik zeker controleren!

Zoals je op de foto kan zien is de XJ toch een heel eind omhoog gekomen na de budget add-a-leave dat hij nu wat voorover hangt. Afgelopen weekend ZJ springveren gemonteerd omdat deze een 1 inch verhoging zouden geven. Echter is het resultaat niet veel anders dan de oude situatie. Aankomend weekend wat bussen plaatsen boven de springveren om de XJ weer wat horizontaler te krijgen.

 

20180913_072527_resized (2).jpg

Wat denken jullie? Is dit de standaard hoogte voor een XJ?

Stock is het 17" (43cm) achter en 17,5" (44,5cm) voor, gemeten vanuit het center van het wiel tot je wielkast bumper.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minutes ago, Arjanw said:

Oké, Mij mij is het nu achter 49cm en voor 48 cm. Indien het niet de kruisjes zijn dan toch maar een TC drop?

Zelf heb heb ik mijn XJ met 1-2" verhoogd vanuit zeer doorgezakte bladen en had daarna last van trillingen, dit bleek zoals @Ab al aangaf mijn kruisjes te zijn door de iets nieuwe hoek. Al zit je iets hoger, ik zou zelf daar beginnen om dingen uit te sluiten. Naast een TC-drop zou het ook kunnen dat je je banden misschien moet uitlijnen na de lift. Als je toch kruisjes moet vervangen, het was een vrij makkelijk klusje met dit gereedschap https://www.rockauto.com/en/moreinfo.php?pk=2784314&jsn=300 en een verlengde breaker bar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mocht de hoek van de aandrijfas de oorzaak zijn, zou ik er eerder voor kiezen om de pinion naar beneden te brengen middels een spie tussen de veer en de as in plaats van de tc te verlagen. Gezien de geringe verhoging zal de hoek van de as niet gigantisch gewijzigd hoeven worden. Ik ga er hierbij even vanuit dat de trilling van achter komt. Heb je al geprobeerd om de voorste aandrijfas er tussenuit te halen om te bepalen of de trilling van voor of achter komt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Jeepee, Ook een goed idee alhoewel het makkelijker lijkt (voor mij als Noob althans) om te TC te verlagen. 2 stuks rechthoekige kokerbalk 15x5x2cm, paar gaten erin en langere bouten en dat zou de klus moeten klaren.

Even voor mijn beeldvorming: Je bedoelt een spie plaatsen aan de achterzijde waar de as en de bladveren samenkomen en aan elkaar vastzitten met 2 veerstroppen?

Wat is het voordeel / verschil tussen een spie en een TC?

Ik heb nog niet de voorste aandrijfas verwijderd. Is wel een goed idee, trouwens.. Ik ging er automatisch vanuit dat achter de boosdoener moest zijn daar het geluid ontstond nadat ik een extra bladveer had geplaatst.    

Als deze as er dan uit is kan ik gelijk het kruisje goed controleren.

Deze XJ houdt mij aardig bezig. Naast dit heeft ie waarschijnlijk ook nog een lekke koppakking..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het voordeel is dat de motor/bak/tussenbak t.o.v. de carrosserie dezelfde positie houden en alles netjes past zonder te wringen. Wanneer je met de auto offroad gaat heeft het als voordeel dat je over een net iets dikker boomstammetje of bultjes kunt rijden zonder vast te komen staan. De wiggen worden inderdaad tussen de bladveer en de as geplaatst en vastgehouden door de veerstroppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 15/9/2018 om 7:41 PM zei JeePee:

Het voordeel is dat de motor/bak/tussenbak t.o.v. de carrosserie dezelfde positie houden en alles netjes past zonder te wringen. Wanneer je met de auto offroad gaat heeft het als voordeel dat je over een net iets dikker boomstammetje of bultjes kunt rijden zonder vast te komen staan. De wiggen worden inderdaad tussen de bladveer en de as geplaatst en vastgehouden door de veerstroppen.

Hoi Jeepee, Zijn deze wiggen zelf te maken of waar zijn deze anders verkrijgbaar? Door de extra bladveer had ik al weinig schroefdraad over op de veerstrop dus zal ik ook hiervan nieuwe moeten aanschaffen.

  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...