Spring naar bijdragen

Banden formaat


Recommended Posts

Hallo,

Ik heb sindskort een Jeep cherokee Chief Wide Track gekocht bj 1976 die verhoogd is (weet niet hoeveel...2.5 a 3 inch denk ik) en is voorzien van 33 inch cooper banden. Betreft de 401 cu V8 gekoppeld aan th400 3 bak. Voldoende kracht maar veel toeren op de snelweg. Heb net mijn profiel ingevuld ter info.

Vraagje...grotere banden minder toeren....wat kan zonder diff of bak om zeep te helpen....er vanuit gaande dat er voldoende ruimte is..doe er eigenlijk weinig tot niets mee qua terreinrijden.zal soms wel eenn paardentrailer achter hangen.

Vraagje...de mechanische benzinepomp is afgekoppeld dwz slangen/leidingen doorgesneden daar er nu een elektrische pomp op zit..ik hoor hem soms nog tikken wat ook voelbaar is als je je vinger op plaatst. Kan dit kwaad...krijgt nog steeds mechanische bewegingen mee vanaf de nokkenas begreep ik.

Bij voorbaat dank en groetn vanaf de prairie bij Doetinchem,

 

John

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De jeep heeft een dana tussenbak...de overbrengingsverbrengingsverhouding van de assen...ga ik opzoeken...neem aan dat het de originele assen en verhoudingen zijn maar ? 

Benzinepomp kan er vanaf dus...smering van zo'n pomp....benzine of olie?

Bedankt voor het meedenken...heb alvast plezier van mijn 43 jaar oude bakbees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...