Spring naar bijdragen

2.5i 1999 stottert


Cantoon
 Share

Recommended Posts

Hallo,

 

mijn 2.5i uit 1999 (255.000) stottert bij bepaalde gasstanden. Ook fluctueert het toerental regelmatig bij stationair. Bij koude motor stottert hij meer dan bij warme motor. Trekt verder goed en loopt op zich rustig. Voorbeeld: als je rond de 100 rijdt is er niets aan de hand, maar 1km harder of zachter kan ervoor zorgen dat ie een beetje begint te bokken/stotteren. Bougiekabels zijn onlangs vernieuwd.

Er zit een lek in de uitlaat, dus klinkt als een V8. Kan dat ermee te maken hebben?

Iemand een idee waar ik moet beginnen? Sensors?

 

Dank voor de hulp!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Ab, dank je voor de suggesties.

Het gekke is dat ik na het testen van de TPS/Gasklep sensor met een multimeter (functioneert prima) en het bekijken van het gasklephuis (brandschoon) na een eerste rit geen gestotter meer heb. Maar 'check engine' ging aan en bij gas los daalt het toerental af en toe tot ongeveer 500 en slaat de motor bijna af. Toerental fluctueert dus. Bij tweede ritje was 'check engine' weer uit.

Uitlezen met de sleuteltruc lukt helaas niet.

Nu dus op zoek naar het stijgen en dalen van het toerental bij stationair. Kan dat de stappenmotor zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...