Spring naar bijdragen

Ontkoppelen automaat slang radiator


ERBRE
 Share

Recommended Posts

Beste forummers, 

Ik ben nu bezig mijn radiator te vervangen en alles lukt aardig behalve het afkoppelen van de slang van de automaatbak naar de radiator. De slang koppeling heeft een soort klemmetjes van binnen die om de rand van het buisje 'vastgrijpen'. Dit lijkt geen doen zonder een speciaal stukje gereedschap die vrij slecht te verkrijgen is. Mn auto staat nu bij een dhz garage waar ik per uur doorbetaal dus het liefst zou ik een oplossing vinden zonder te moeten wachten op het gereedschap. Heeft iemand een tip of dat stukje gereedschap te leen? Ik woon in Amsterdam. 

Bedankt voor het meedenken! 

Groeten, 

Ernst 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zie deze link:

https://www.autogereedschap.com/a-24933618/airco-gereedschap/demontageset-airco-en-brandstof-leidingen-midlock/

Ik heb een setje in Lelystad liggen. Ik heb onlangs ook de radiator vervangen namelijk..

Mag je wel lenen als je in de buurt van Lelystad komt!

bewerkt door Arjanw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt allemaal, het is gelukt! Ik was helaas niet in de buurt van Lelystad (heb maar 1 auto en dat is de XJ ;) ) maar met de gouden tip van Siert is het ook gelukt! Ik heb uiteindelijk een stukje elektra PVC buis afgezaagd, in de lengte er een stuk uitgezaagd en dat om de leiding geschoven. Ik moest alsnog wat wrikken maar toen kwam de slang langzaamaan los! De elektrabuis heeft precies de juiste dikte en blijft goed zitten, met andere materialen (gebogen creditcard, afgesneden rubberslang, karton) lukte het niet want die waren te dun of te slap.

De nieuwe radiator zit er op (EUR 100 incl. verzenden van Ebay.de, merk Nissens) en werkt prima. De kwaliteit is minder mooi dan de originele radiator en hij past niet zonder één gaatje op de bovenste rail uit te vijlen, maar hij werkt prima en houdt de motor een stuk koeler (constant 94-100 graden) en de e-fan slaat nu bijna niet meer aan! Gelukkig is de oliedruk nog gelijk en de radiator slang niet hard bij draaiende motor, dus ik ga er van uit dat de cilinderkop (en pakking) het ook goed hebben overleefd bij de marginale koelwaterstand van afgelopen weken.

Volgende project is het stuurhuis en de achterremmen!

Groet,

Ernst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...