Spring naar bijdragen

Trekgewicht verhogen Wrangler 1997


Recommended Posts

U wilt graag de maximale toelaatbare massa van de te trekken aanhangwagen die op het kentekenbewijs van uw personenauto staat, verhogen.

Goed dat u deze vraag stelt, zodat ik u kan informeren.

De maximaal toelaatbare massa van de te trekken aanhangwagen kan worden verhoogd als de fabrikant van de personenauto dit schriftelijk verklaard en mee wil werken bij het overleggen van benodigde certificaten. Bovendien moet er rekening worden gehouden met de wettelijke gestelde maximale waarden.
De aanpassing kan worden gerealiseerd door een schriftelijk verzoek naar de RDW te sturen. Hierbij moet U verklaring van de fabrikant voegen. Het adres is: RDW afdeling VRD, Postbus 30000, 9640 RA Veendam. In bepaalde gevallen is het ook mogelijk om het voertuig individueel te laten beoordelen door de afdeling productbeoordeling van RDW.

heeft iemand dit traject al gevolgd?

Trekgewicht Jeep TJ 2.jpeg

Trekgewicht Jeep TJ.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...
On 8/22/2018 at 10:25 AM, OIIIIIIIO said:

 

 

Nee.

 

Wat je moet doen dan is een totaal nieuwe Type Goedkeuring voor je Jeep aanvragen. 

Is omslachtig en duur en zou je van FCA papierwerk moeten krijgen; no way dat dat gaat gebeuren, op een model van 22 jaar oud. Nieuw; heel misschien.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ken mensen bij wie het gelukt is. Bij de een heel lastig met een hoop papierwerk, bij de ander heel makkelijk. Het helpt als je de papieren van vergelijkbare modellen hebt met een hoger gewicht op kenteken. Ik heb een 2000 TJ gehad, 2.5, met 2000kg trekgewicht op kenteken, dit gewicht stond ook op het CVO afgegeven door DaimlerChrysler.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...