Jump to content

Jeep grand cherokee 5.9 met LPG BRC


Recommended Posts

Sinds een maand of twee heb ik lpg van BRC. 

Geplaatst door een gerenomeerd bedrijf in Haarlem. Echter sinds plaatsing een aantal irritante issues. 

1. Na lopen op LPG erg slecht starten, dus relatief kort. Niet na een nacht staan

2. Bij koude motor wanneer tijdens het rijden lpg aan gaat een schok door de auto. Dus niet een licht hikje maar voelbaar in de auto

3. Bij wegrijden juist op lpg en koude motor houdt ie eerst erg in waarna plots opkomen van toeren. Slaat niet af

Deze zaken waren voor plaatsing van lpg niet aanwezig. iemand een idee? 

Link to comment
Share on other sites

1 uur geleden zei rado:

Sinds een maand of twee heb ik lpg van BRC. 

Geplaatst door een gerenomeerd bedrijf in Haarlem. Echter sinds plaatsing een aantal irritante issues. 

1. Na lopen op LPG erg slecht starten, dus relatief kort. Niet na een nacht staan

2. Bij koude motor wanneer tijdens het rijden lpg aan gaat een schok door de auto. Dus niet een licht hikje maar voelbaar in de auto

3. Bij wegrijden juist op lpg en koude motor houdt ie eerst erg in waarna plots opkomen van toeren. Slaat niet af

Deze zaken waren voor plaatsing van lpg niet aanwezig. iemand een idee? 

Mijn idee is om gebruik te maken van de garantie die zeker nog rust op de inbouw van deze LPG installatie!

Link to comment
Share on other sites

Net mn auto weer opgehaald bij de lpg garage. Zegt dat het gaskleppenhuis sterk vervuild was. Slecht starten lijkt wel over, hik heeft een relais geplaatst.  Hij keek al niet erg vrolijk toen ik voor de balie stond omdat hij net zo goed als ik wist dat dat niet de oorzaak kon zijn. Op de terugweg weer hetzelfde euvel. Inhouden, sterk teruglopen van toerental bij uitrollen slaat soms over (plof uit de uitlaat). Ruk ruk ruk. Wat nu. Weeeeer terug?

Link to comment
Share on other sites

14 uur geleden zei rado:

Net mn auto weer opgehaald bij de lpg garage. Zegt dat het gaskleppenhuis sterk vervuild was. Slecht starten lijkt wel over, hik heeft een relais geplaatst.  Hij keek al niet erg vrolijk toen ik voor de balie stond omdat hij net zo goed als ik wist dat dat niet de oorzaak kon zijn. Op de terugweg weer hetzelfde euvel. Inhouden, sterk teruglopen van toerental bij uitrollen slaat soms over (plof uit de uitlaat). Ruk ruk ruk. Wat nu. Weeeeer terug?

Yup! Net zolang totdat het verholpen is of in originele staat herstellen en volledige bedrag retour.

Je staat volledig in je recht als consument en hebt de Nederlandse wetgeving achter je.

Je mag namelijk verwachten dat het product wat je toch voor een aanzienlijk bedrag koopt naar behoren functioneert.

Lees dit maar eens:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product

Ik weet uit ervaring dat het niet altijd makkelijk is maar gewoon doen!!

Link to comment
Share on other sites

Op 19/8/2018 om 9:02 PM zei rado:

Sinds een maand of twee heb ik lpg van BRC. 

Geplaatst door een gerenomeerd bedrijf in Haarlem. Echter sinds plaatsing een aantal irritante issues. 

1. Na lopen op LPG erg slecht starten, dus relatief kort. Niet na een nacht staan

2. Bij koude motor wanneer tijdens het rijden lpg aan gaat een schok door de auto. Dus niet een licht hikje maar voelbaar in de auto 

3. Bij wegrijden juist op lpg en koude motor houdt ie eerst erg in waarna plots opkomen van toeren. Slaat niet af 

Deze zaken waren voor plaatsing van lpg niet aanwezig. iemand een idee?  

Punt 2 en 3, staat de overgang naar LPG dan niet te koud ingesteld? Punt 1, is dat wanneer hij direct op LPG start?

Waarom heb je eigenlijk voor BRC gekozen? Prins heeft hele mooie dedicated systemen voor deze motoren, deze komen helemaal 'op maat' en vanuit de fabriek al afgesteld. Hebben daarmee niet eens het lambda signaal meer nodig, wat het weer minder storingsgevoelig maakt.

Link to comment
Share on other sites

35 minuten geleden zei Masis:

Punt 2 en 3, staat de overgang naar LPG dan niet te koud ingesteld? Punt 1, is dat wanneer hij direct op LPG start?

Waarom heb je eigenlijk voor BRC gekozen? Prins heeft hele mooie dedicated systemen voor deze motoren, deze komen helemaal 'op maat' en vanuit de fabriek al afgesteld. Hebben daarmee niet eens het lambda signaal meer nodig, wat het weer minder storingsgevoelig maakt.

 

hij gaat op lpg rond de 45 graden

ik wilde ook een prins omdat ik die eerder had in mn vorige 5.9. die gast zei dat prins niet meer dedicated systemen voor dit type verkocht. daarom brc aangeraden want die zou dat wel hebben

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Op 28/8/2018 om 7:02 PM zei RANDOMAN:

Op lpg is de auto wat (veel) gevoeliger voor mindere bougies, rotor verdeler en kabels is mijn ervaring. 

Koop geen budgetkabels zoals ik ooit eens deed maar van gangbare kwaliteit.

Net originele kabels geplaatst, bougies eruitgehaald die de LPG boer had geplaatst. Stonden allemaal verkeerd afgesteld. BIZAR echt, dat noemt zich specialist. loopt nu een stuk beter. 

tevens stappenmotor schoongemaakt, dit scheelt al de wereld in zoekerigheid tijdens onbelast/stationair. 

echter het starten gaat nog erg wisselend, geen pijl op te trekken nu. koud startte die vanochtend slecht, daarna de hele tijd prima (warm). echter starten na 5 minuten stilgestaan te hebben weer ruk. overgang naar LPG bij last nog steeds een forse schok (reed wel een aardige heuvel op dus wel aardig belast). 

iemand nog suggesties? ander merk bougies? heb nu CHAMPION 436 {#RC12LC4} Copper Plus

 

Link to comment
Share on other sites

Dit is helaas,  weer eens een voorbeeld hoe het niet goed gaat na gasinbouw of zogenaamde specialist die aan je wagen sleutelt,  je hebt inderdaad garantie, en anders voor een second opinion ergens anders naartoe, kosten die daar evt gemaakt worden verhalen op....als je er niet uitkomt/vaak is het vertrouwen al weg. En inderdaad origineel gebruiken, zeker wbt kabels,  rotor, verdeelkap,  voorgeschreven bougies,  en overige sensors zeker van Mopar nemen, luistert erg nauw allemaal. Succes iig.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

heb originele kabels geplaatst,  tevens nieuwe ICV en gaskleppenhuis schoongemaakt (+ nieuwe pakking). loopt nu een stuk beter. nieuwe originele verdelerkap staat nog op de to do lijst. lpg boer niet meer langsgeweest, werd ik niet wijzer van. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nu ook TPS en MAP sensor vervangen (mopar). 

Nog CPS liggen (ook Mopar). Daar wacht ik ff mee. 

Start en loopt beter maar nog steeds wisselend lang sleutel om voor starten. Soms ook direct. Primen helpt niet en om eerlijk te zijn is dit symptoom wel aanwezig sinds LPG inbouw. Heb nog een nieuwe Bosch pomp liggen maar heb zelf niet het gevoel dat het daar aan ligt.

 41 psi contact

46 psi idle

44 uit

Na 20 min

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...