Spring naar bijdragen
rado

Jeep grand cherokee 5.9 met LPG BRC

Recommended Posts

Sinds een maand of twee heb ik lpg van BRC. 

Geplaatst door een gerenomeerd bedrijf in Haarlem. Echter sinds plaatsing een aantal irritante issues. 

1. Na lopen op LPG erg slecht starten, dus relatief kort. Niet na een nacht staan

2. Bij koude motor wanneer tijdens het rijden lpg aan gaat een schok door de auto. Dus niet een licht hikje maar voelbaar in de auto

3. Bij wegrijden juist op lpg en koude motor houdt ie eerst erg in waarna plots opkomen van toeren. Slaat niet af

Deze zaken waren voor plaatsing van lpg niet aanwezig. iemand een idee? 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei rado:

Sinds een maand of twee heb ik lpg van BRC. 

Geplaatst door een gerenomeerd bedrijf in Haarlem. Echter sinds plaatsing een aantal irritante issues. 

1. Na lopen op LPG erg slecht starten, dus relatief kort. Niet na een nacht staan

2. Bij koude motor wanneer tijdens het rijden lpg aan gaat een schok door de auto. Dus niet een licht hikje maar voelbaar in de auto

3. Bij wegrijden juist op lpg en koude motor houdt ie eerst erg in waarna plots opkomen van toeren. Slaat niet af

Deze zaken waren voor plaatsing van lpg niet aanwezig. iemand een idee? 

Mijn idee is om gebruik te maken van de garantie die zeker nog rust op de inbouw van deze LPG installatie!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Net mn auto weer opgehaald bij de lpg garage. Zegt dat het gaskleppenhuis sterk vervuild was. Slecht starten lijkt wel over, hik heeft een relais geplaatst.  Hij keek al niet erg vrolijk toen ik voor de balie stond omdat hij net zo goed als ik wist dat dat niet de oorzaak kon zijn. Op de terugweg weer hetzelfde euvel. Inhouden, sterk teruglopen van toerental bij uitrollen slaat soms over (plof uit de uitlaat). Ruk ruk ruk. Wat nu. Weeeeer terug?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei rado:

Net mn auto weer opgehaald bij de lpg garage. Zegt dat het gaskleppenhuis sterk vervuild was. Slecht starten lijkt wel over, hik heeft een relais geplaatst.  Hij keek al niet erg vrolijk toen ik voor de balie stond omdat hij net zo goed als ik wist dat dat niet de oorzaak kon zijn. Op de terugweg weer hetzelfde euvel. Inhouden, sterk teruglopen van toerental bij uitrollen slaat soms over (plof uit de uitlaat). Ruk ruk ruk. Wat nu. Weeeeer terug?

Yup! Net zolang totdat het verholpen is of in originele staat herstellen en volledige bedrag retour.

Je staat volledig in je recht als consument en hebt de Nederlandse wetgeving achter je.

Je mag namelijk verwachten dat het product wat je toch voor een aanzienlijk bedrag koopt naar behoren functioneert.

Lees dit maar eens:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product

Ik weet uit ervaring dat het niet altijd makkelijk is maar gewoon doen!!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

thnx! het is btw geen onaardige gast hoor en hij doet echt zijn best wel!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Je schrijft dat je voor het plaatsen van de lpg installatie hier geen last van had. Hoe is het nu als je alleen op benzine rijdt?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 19/8/2018 om 9:02 PM zei rado:

Sinds een maand of twee heb ik lpg van BRC. 

Geplaatst door een gerenomeerd bedrijf in Haarlem. Echter sinds plaatsing een aantal irritante issues. 

1. Na lopen op LPG erg slecht starten, dus relatief kort. Niet na een nacht staan

2. Bij koude motor wanneer tijdens het rijden lpg aan gaat een schok door de auto. Dus niet een licht hikje maar voelbaar in de auto 

3. Bij wegrijden juist op lpg en koude motor houdt ie eerst erg in waarna plots opkomen van toeren. Slaat niet af 

Deze zaken waren voor plaatsing van lpg niet aanwezig. iemand een idee?  

Punt 2 en 3, staat de overgang naar LPG dan niet te koud ingesteld? Punt 1, is dat wanneer hij direct op LPG start?

Waarom heb je eigenlijk voor BRC gekozen? Prins heeft hele mooie dedicated systemen voor deze motoren, deze komen helemaal 'op maat' en vanuit de fabriek al afgesteld. Hebben daarmee niet eens het lambda signaal meer nodig, wat het weer minder storingsgevoelig maakt.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Masis:

Punt 2 en 3, staat de overgang naar LPG dan niet te koud ingesteld? Punt 1, is dat wanneer hij direct op LPG start?

Waarom heb je eigenlijk voor BRC gekozen? Prins heeft hele mooie dedicated systemen voor deze motoren, deze komen helemaal 'op maat' en vanuit de fabriek al afgesteld. Hebben daarmee niet eens het lambda signaal meer nodig, wat het weer minder storingsgevoelig maakt.

 

hij gaat op lpg rond de 45 graden

ik wilde ook een prins omdat ik die eerder had in mn vorige 5.9. die gast zei dat prins niet meer dedicated systemen voor dit type verkocht. daarom brc aangeraden want die zou dat wel hebben

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei rado:

Op benzine geen problemen. Why?

Om eventuele andere oorzaken uit te sluiten......

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Op lpg is de auto wat (veel) gevoeliger voor mindere bougies, rotor verdeler en kabels is mijn ervaring. 

Koop geen budgetkabels zoals ik ooit eens deed maar van gangbare kwaliteit.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 28/8/2018 om 7:02 PM zei RANDOMAN:

Op lpg is de auto wat (veel) gevoeliger voor mindere bougies, rotor verdeler en kabels is mijn ervaring. 

Koop geen budgetkabels zoals ik ooit eens deed maar van gangbare kwaliteit.

Net originele kabels geplaatst, bougies eruitgehaald die de LPG boer had geplaatst. Stonden allemaal verkeerd afgesteld. BIZAR echt, dat noemt zich specialist. loopt nu een stuk beter. 

tevens stappenmotor schoongemaakt, dit scheelt al de wereld in zoekerigheid tijdens onbelast/stationair. 

echter het starten gaat nog erg wisselend, geen pijl op te trekken nu. koud startte die vanochtend slecht, daarna de hele tijd prima (warm). echter starten na 5 minuten stilgestaan te hebben weer ruk. overgang naar LPG bij last nog steeds een forse schok (reed wel een aardige heuvel op dus wel aardig belast). 

iemand nog suggesties? ander merk bougies? heb nu CHAMPION 436 {#RC12LC4} Copper Plus

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

RC12LC4 is de goede bougie. Bij LPG mag de electrode afstand ongeveer 0,2mm kleiner zijn als de originele afstand. Ik meen dat deze bougie een afstand heeft van 1mm, dus hij mag op 0,8mm.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit is helaas,  weer eens een voorbeeld hoe het niet goed gaat na gasinbouw of zogenaamde specialist die aan je wagen sleutelt,  je hebt inderdaad garantie, en anders voor een second opinion ergens anders naartoe, kosten die daar evt gemaakt worden verhalen op....als je er niet uitkomt/vaak is het vertrouwen al weg. En inderdaad origineel gebruiken, zeker wbt kabels,  rotor, verdeelkap,  voorgeschreven bougies,  en overige sensors zeker van Mopar nemen, luistert erg nauw allemaal. Succes iig.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×