Spring naar bijdragen

Uconnect problemen


Martinos
 Share

Recommended Posts

Afgelopen week zijn wij met onze Wrangler naar Italië geweest. Heerlijk gereden! 

Echter, ik heb mij mateloos geïrriteerd aan de uconnect. 

-Audio streamen (deezers vanaf telefoon, via Bleutooth) hapert met regelmaat.  Dacht eerst aan internet verbinding in het buitenland, maar ook gedownloade muziek hapert, dus dat is het niet. 

Is dit een Bekend euvel? 

-De navigatie is dramatisch. Veel wegen die al jaren oud zijn kent ie niet, hij stuurt je met regelmaat 1richting wegen in (en dan wel tegen het verkeer in) of in Italië zelfs een trap op (nu weet ik dat de wrangler overal tegen op komt, maar toch ;)). 

Ook rijden we regelmatig een aantal meter (10/15) naast de weg volgens de map... 

De auto is van Sept 2017, en volgens de dealer zou deze de nieuwste mapupdate hebben.  Komt dit jullie bekend voor of hoe kan ik zien welk jaar map we hebben (en wat de nieuwste zijn)? 

Afgezien van de uconnect super tevreden met onze recent gekochte Wrangler.. Wat een dijk van een auto! Ook op stijle hellingen, onverhard enz! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn ervaring met ingebouwde navigatie systemen is dat nieuwe kaarten minstens een jaar oud zijn. De software waarop het systeem werkt, is niet zo gebruiksvriendelijk als de gratis apps op mijn telefoon zoals bijvoorbeeld Google Maps of Waze (ook Google).

In onze lease auto van een paar maanden oud zit een zeer geavanceerd infotainment systeem met groot scherm. Desondanks gebruiken wij nog enkel de mobiel om te navigeren. Het werkt sneller eenvoudiger en kaarten zijn bijna altijd actueel.

Met een dataverbinding in het buitenlamd heb je ook de meest recente file informatie en wordt je langs de files geloodst. In Google Maps kun je ook kaarten met een wifi verbinding van te voren downloaden. Handig als er geen gsm mast in de buurt is. Sateliet kaarten zijn ook mogelijk.

Mooi dat de auto verder goed bevalt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kon mijn navigatie nog los updaten. Ik weet niet of de wrangler dezelfde uconnect / tomtom heeft als de renegade, maar die van mij is redelijk up-to-date. Wel even timen waneer je het doet. Ik heb die van mij sinds augustus 2015, je mag 'm 1 jaar gratis updaten geloof ik. Ik heb 'm toen in  juni 2016 ge-update (bijna dat jaar gewacht) en vervolgens nog een keer in mei 2017. Omdat het bij mij een leaseauto is, vond ik het niet zo handig om verder te gaan betalen voor kaartupdates. 

Het haperen van muziek herken in wel, maar bij mij hielp het om de telefoon uit m'n zak te halen en in het middenconsole te leggen. Kennelijk gaat de verbinding niet lekker als ik het ding in m'n broekzak of borstzakje heb. 

Heeft trouwens die 2017 wrangler nog geen CarPlay of iets dergelijks, of komen die pas op de 2018 modellen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan ga ik snel eens kijken voor de update! Hij is van Sept 2017 nl. Dus bijna een jaar oud. Hoe kwam je aan deze update? 

Volgens mij je de uconnect (vrijwel) hetzelfde als van de renegade.

Carplay heeft jij nog niet voor zover ik weet. 

Ik heb de telefoon in de middenconsole liggen. Zal hem eens dichterbij leggen, kijken hoe het dan gaat qua storen! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Martinos:

Dan ga ik snel eens kijken voor de update! Hij is van Sept 2017 nl. Dus bijna een jaar oud. Hoe kwam je aan deze update? 

Volgens mij kon het in het menu van het navigatiesysteem. Dan wordt er gevraagd om een USB drive erin te proppen en vervolgens kun je op de tomtom site gewoon de update downloaden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas kan ik de wrangler niet vinden bij tomtom. 

Ook het haperen niet opgelost met de telefoon op een andere plek leggen. Diverse dingen geprobeerd (zelfs er voor houden).

Dacht eerst dat het wellicht aan mijn telefoon zou liggen, maar met die van mijn vrouw is het issue het zelfde. 

Maandag ga ik contact opnemen met de dealer. Daar moet hij toch heen voor wat garantie dingetjes (zoals het dak dat lekt). 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...