Spring naar bijdragen
Kapt. Bob

Drukknop portier linksachter werkt niet meer

Recommended Posts

Met alle deuren ontgrendeld, kan het achterportier van mijn XJ van buitenaf niet meer openen. De drukknop op de deurklink kan ik indrukken maar er gebeurd niets. Het is vermoedelijk iets mechanisch. Het kinderslot erop of eraf geeft geen effect.

Op Youtube kwam ik het onderstaande filmpje tegen maar ik snap niet niet precies hoe het probleem wordt oplgelost. Voordat ik de deur uit elkaar haal, is er iemand die weet wat de oplossing is?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedieningsstangetje van de deurknop naar het slot eraf gevallen waarschijnlijk.....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Ab:

Bedieningsstangetje van de deurknop naar het slot eraf gevallen waarschijnlijk.....

Ja, dat denk ik ook! In het filmpje drukt hij die er weer op!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De raamstrip (snor) wip je er zo af. Ik heb het advies uit het filmpje opgevolgd met de tape om de lak onder de raamstrip niet te beschadigen en natuurlijk het juiste gereedschap. Maar dan!?

Ik zie maar weinig en er zit plastic folie in de weg. Ik weet niet of ik iets omhoog of omlaag moet schuiven? 

Deurbekleding er maar af halen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Deurpaneel ligt er zo af, dan een beetje de folie los maken. Eventueel folie met tape weer repareren voor je het paneel terug zet.

• Upvote 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is gelukt!

Het ging om een verticaal stangetje van ca. 10 cm dat met de haak in een bevestigingspunt moet worden gedrukt.

Het gaat om het achterste stangetje met de haak. Zonder telefoon met camera of endoscoop is dit niet met het oog te zien, dus het vastzetten moest op de tast.

Vervolgens kon ik het stangetje met een plastic klemmetje borgen. Hetzelfde principe zoals bij de twee horizontale stangen van de deurbediening.

De deurfolie heb ik weer vastgezet met dubbelzijdig tape.

7E72E727-AFD1-4047-9911-0D2219329971.jpeg

CF0D23CA-6268-4ED8-927D-746317C0FC85.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden