Spring naar bijdragen

Drukknop portier linksachter werkt niet meer


Kapt. Bob
 Share

Recommended Posts

Met alle deuren ontgrendeld, kan het achterportier van mijn XJ van buitenaf niet meer openen. De drukknop op de deurklink kan ik indrukken maar er gebeurd niets. Het is vermoedelijk iets mechanisch. Het kinderslot erop of eraf geeft geen effect.

Op Youtube kwam ik het onderstaande filmpje tegen maar ik snap niet niet precies hoe het probleem wordt oplgelost. Voordat ik de deur uit elkaar haal, is er iemand die weet wat de oplossing is?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De raamstrip (snor) wip je er zo af. Ik heb het advies uit het filmpje opgevolgd met de tape om de lak onder de raamstrip niet te beschadigen en natuurlijk het juiste gereedschap. Maar dan!?

Ik zie maar weinig en er zit plastic folie in de weg. Ik weet niet of ik iets omhoog of omlaag moet schuiven? 

Deurbekleding er maar af halen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is gelukt!

Het ging om een verticaal stangetje van ca. 10 cm dat met de haak in een bevestigingspunt moet worden gedrukt.

Het gaat om het achterste stangetje met de haak. Zonder telefoon met camera of endoscoop is dit niet met het oog te zien, dus het vastzetten moest op de tast.

 

Vervolgens kon ik het stangetje met een plastic klemmetje borgen. Hetzelfde principe zoals bij de twee horizontale stangen van de deurbediening.

De deurfolie heb ik weer vastgezet met dubbelzijdig tape.

 

7E72E727-AFD1-4047-9911-0D2219329971.jpeg

CF0D23CA-6268-4ED8-927D-746317C0FC85.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...