Spring naar bijdragen

Extreem hoog verbruik


Zorlac01
 Share

Recommended Posts

Hey, 

Heb een paar jaar geleden een wrangler body of gerestaureerd. De motor was niet meer goed, dus op zoek gegaan naar een donor, gevonden in de buurt van Maastricht bij een afbreker. Gekocht echter zonder de pcm. Heb deze toen ingebouwd, en zonder de kabelboom te vervangen van de wrangler, aangesloten met een pcm van 93. Voorheen lag deze op gas, welke ik verwijderd heb, samen met alle electrische componenten van de gas. Auto had geruime tijd stilgestaan, ivm keuring en druk bezig met andere dingen. Onlangs heb ik hem terug de nodige zorg gegeven, om hem als oldtimer te laten keuren. Kan dus nu terug rijden, enkel werd ik zowat draaierig van de benzinegeur die uit de uitlaat komt. Dacht dat het aan de lambdasonde lag, (voelde hoorde of rook geen verschil met de sonde in of uitgeplugd) dus die vervangen door een sonde voor een wrangler aangezien de computer van een 93wrangler is. Heeft niks opgeleverd. Ruikt nog steeds hetzelfde, en het verbruik is immens hoog. Hoe hoog juist kan ik niet echt bepalen, enkel schatten, aangezien mijn kilometerteller het niet doet. Het moet ergens tussen de 20 en de 25 liter per 100 km zijn. Heb wel grotere banden 33ers,en de overbrenging is 4.10. Heeft er iemand van jullie een idee hoe ik dit verbruik een heel eind kan doen dalen? Heb ook al gemerkt dat mijn motorolie naar benzine ruikt...wat zou kunnen wijzen op lekkende injector naar het schijnt... Graag jullie advies, en ik weet dat het een wrangler is en dat die van nature al niet zuinig zijn... 😀 😀 😀 

Grtz 

Zorlac

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meten is weten. Of de lambda sonde goed is weet je pas als je de waardes weet die deze doorgeeft. Een OBDII meter kan hierbij uitkomst bieden.

Het verbruik word ook voor een groot deel bepaald door je rechtervoet. 33-ers met 4.10 en een sportieve rijstijl kan voor het door jou genoemde verbruik zorgen. Ook op de snelweg is 1 op 5 bij 120 km/uur vrij gebruikelijk.

Maar weten is weten. Hoeveel liter benzine gebruik je. Ipv de km teller kun je ook een mobiele telefoon gebruiken. Er zijn genoeg GPS gebaseerde apps. Of gewoon google maps. Met een OBDII kun je buiten de lambda sonde(s) nog veel meer data uitlezen. Misschien kom je zo tot achter de oorzaak.

En anders is het toch gewoon je rechtervoet 😁😁

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...