Spring naar bijdragen

Airco kapot (natuurlijk met dit weer...)


roamer
 Share

Recommended Posts

Hey luitjes,

Wat de titel al zegt.

De koppeling slaat niet aan, dat weet ik zeker. 

Kan ik testen of de koppeling kapot is of dat er een schakelaar kapot is en... hoe doe ik dat?

Zijn er verder nog aanbevelingen? Ik zag dat de locatie natuurlijk niet de makkelijkste is.

Groeten uit tropisch Nederland.;-)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de tips. heb niet eerder kunnen reageren want ik wilde het z.s.m. af hebben.

Een klein verslag:

De a/c pulley was kapot waarna ik naar een pulley zocht. Op korte termijn geen nieuwe te krijgen, dus een complete Recon pomp voor weinig op de kop getikt. Was overkill, dus pulley van de nieuwe op de oude compressor gezet. Airco werkt, maar... Piepen als de ziekte. Was eerst bang dat de oude compressor kapot ging, maar die hield. (Anders had ik alsnog de hele pomp vervangen, maar dit leek me makkelijker. Achteraf gezien was het niet zooooooveel meer werk geweest, maar ja.) 

Vrijlooprol van de dynamo was de boosdoener. Naar lokale pompengoed gegaan met het rolletje, want ik kreeg de ombudsman niet met goed fatsoen los. Ik was bang 'm rol te draaien, vandaar. Vervanging er op gezet en piepen is zo goed als weg...

Nu vermoed ik dat de spanrol niet meer je dat is want ik zie de riem iets teveel flapperen naar mijn smaak. Als die op orde is denk ik dat het piepen helemaal weg is.

Alle het goede komt in drieën zeggen ze weleens...

Weet iemand het part number en waar voor weinig te krijgen?

Groentes uit het nog steeds tropische Venlo;-)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmm, onderdeel moeilijker dan gedacht. Zou eigenlijk 5072440AA, AB of AC moeten zijn. Dealer (toevallig hij uitgekomen) vertelde me dat er twee verschillende types zijn die er in kunnen. 

Iemand die een lichtje kan schijnen of heb ik me iets op de mouw laten spelden? Mijne is trouwens een Litens. Staat bovenaan maar paste niet meer op de foto.

IMG_20180809_201523.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...