Spring naar bijdragen

Ik wil een (grand)Cherokee welke is de beste jaar en motor


billy
 Share

Recommended Posts

Tja, een Grand Cherokee (ZJ met de 5.2 of een 4 liter) of een Cherokee (XJ met de 4 liter). Persoonlijk zou ik voor de 4 liter kiezen, deze hebben zich erg betrouwbaar getoond. Het ligt er maar net aan waar je voorkeur naar uit gaat. Ik heb een zwak voor de XJ, Ook wat tussenbak betreft. De XJ kun je van 2 naar 4 wieldrive schakelen en de ZJ heeft alleen keus uit 4 wiel hoog of lage gearing. Maar dat is mijn voorkeur, een ander heeft liever de Grand. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei brandend zand:

Tja, een Grand Cherokee (ZJ met de 5.2 of een 4 liter) of een Cherokee (XJ met de 4 liter). Persoonlijk zou ik voor de 4 liter kiezen, deze hebben zich erg betrouwbaar getoond. Het ligt er maar net aan waar je voorkeur naar uit gaat. Ik heb een zwak voor de XJ, Ook wat tussenbak betreft. De XJ kun je van 2 naar 4 wieldrive schakelen en de ZJ heeft alleen keus uit 4 wiel hoog of lage gearing. Maar dat is mijn voorkeur, een ander heeft liever de Grand. 

Welke is dan t beste in t offroad gebeuren ik wil er namelijk niet zo veel over de straat 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals ik al aangaf gaat mijn voorkeur naar de XJ. Deze is standaard al erg goed in het terrein. Wil Je echt alleen maar het terrein in met de Jeep waarom dan geen YJ of een TJ? Kun je met mooi weer ook topless rijden. Die wil ik er ook nog graag bij maar mijn ega vind dat ik voorlopig wel genoeg wielen op de dam heb.😁

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Deadeye:

Er is niet de beste in offroad. Wranglers hebben voor en nadelen en zo ook ZJ/XJ’s. Ligt ook helemaal aan het soort terrein.

Ik heb zelf een ZJ voor in het terrein maar de hoofdreden is omdat ik altijd nog een keer een V8 wou hebben 

V8 is natuurlijk perfect mischien een wj  of zj ....? Een wrangler is me te duur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei brandend zand:

Zoals ik al aangaf gaat mijn voorkeur naar de XJ. Deze is standaard al erg goed in het terrein. Wil Je echt alleen maar het terrein in met de Jeep waarom dan geen YJ of een TJ? Kun je met mooi weer ook topless rijden. Die wil ik er ook nog graag bij maar mijn ega vind dat ik voorlopig wel genoeg wielen op de dam heb.😁

 

Heeft de xj niet de zelfde onderkand als een yj een extra wrangler is me te duur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik zo weet:

ZJ: unibody en low pinion vooras (bij serieus verhogen nadeeltje), V8 of L6. 

Wielbasis 269, lengte 450, breedte 175, leeggewicht 1815kg

 

XJ: unibody en high pinion vooras. L6, bladveren achter

wielbasis 258, lengte 424, breedte 179, leeggewicht 1560 kg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...