billy Geplaatst July 23, 2018 Rapporteren Share Geplaatst July 23, 2018 (bewerkt) Vraag aan elke Cherokee kenner ik wil voor offroad een (grand )Cherokee maar welke is de beste jaar gang en wat voor motor is goed hiervoor ik ben erg groen dus elke form van tip is welkom Gr billy July 23, 2018 bewerkt door billy Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Deadeye Geplaatst July 23, 2018 Rapporteren Share Geplaatst July 23, 2018 Wil je de auto ook (flink) gaan verhogen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
brandend zand Geplaatst July 23, 2018 Rapporteren Share Geplaatst July 23, 2018 Tja, een Grand Cherokee (ZJ met de 5.2 of een 4 liter) of een Cherokee (XJ met de 4 liter). Persoonlijk zou ik voor de 4 liter kiezen, deze hebben zich erg betrouwbaar getoond. Het ligt er maar net aan waar je voorkeur naar uit gaat. Ik heb een zwak voor de XJ, Ook wat tussenbak betreft. De XJ kun je van 2 naar 4 wieldrive schakelen en de ZJ heeft alleen keus uit 4 wiel hoog of lage gearing. Maar dat is mijn voorkeur, een ander heeft liever de Grand. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
billy Geplaatst July 23, 2018 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 23, 2018 5 uur geleden zei Deadeye: Wil je de auto ook (flink) gaan verhogen? Is wel de bedoeling min 2 inc Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
billy Geplaatst July 23, 2018 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 23, 2018 1 uur geleden zei brandend zand: Tja, een Grand Cherokee (ZJ met de 5.2 of een 4 liter) of een Cherokee (XJ met de 4 liter). Persoonlijk zou ik voor de 4 liter kiezen, deze hebben zich erg betrouwbaar getoond. Het ligt er maar net aan waar je voorkeur naar uit gaat. Ik heb een zwak voor de XJ, Ook wat tussenbak betreft. De XJ kun je van 2 naar 4 wieldrive schakelen en de ZJ heeft alleen keus uit 4 wiel hoog of lage gearing. Maar dat is mijn voorkeur, een ander heeft liever de Grand. Welke is dan t beste in t offroad gebeuren ik wil er namelijk niet zo veel over de straat Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Deadeye Geplaatst July 24, 2018 Rapporteren Share Geplaatst July 24, 2018 Er is niet de beste in offroad. Wranglers hebben voor en nadelen en zo ook ZJ/XJ’s. Ligt ook helemaal aan het soort terrein. Ik heb zelf een ZJ voor in het terrein maar de hoofdreden is omdat ik altijd nog een keer een V8 wou hebben Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
brandend zand Geplaatst July 24, 2018 Rapporteren Share Geplaatst July 24, 2018 Zoals ik al aangaf gaat mijn voorkeur naar de XJ. Deze is standaard al erg goed in het terrein. Wil Je echt alleen maar het terrein in met de Jeep waarom dan geen YJ of een TJ? Kun je met mooi weer ook topless rijden. Die wil ik er ook nog graag bij maar mijn ega vind dat ik voorlopig wel genoeg wielen op de dam heb.😁 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
billy Geplaatst July 24, 2018 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 24, 2018 12 uur geleden zei Deadeye: Er is niet de beste in offroad. Wranglers hebben voor en nadelen en zo ook ZJ/XJ’s. Ligt ook helemaal aan het soort terrein. Ik heb zelf een ZJ voor in het terrein maar de hoofdreden is omdat ik altijd nog een keer een V8 wou hebben V8 is natuurlijk perfect mischien een wj of zj ....? Een wrangler is me te duur Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
billy Geplaatst July 24, 2018 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 24, 2018 2 uur geleden zei brandend zand: Zoals ik al aangaf gaat mijn voorkeur naar de XJ. Deze is standaard al erg goed in het terrein. Wil Je echt alleen maar het terrein in met de Jeep waarom dan geen YJ of een TJ? Kun je met mooi weer ook topless rijden. Die wil ik er ook nog graag bij maar mijn ega vind dat ik voorlopig wel genoeg wielen op de dam heb.😁 Heeft de xj niet de zelfde onderkand als een yj een extra wrangler is me te duur Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst July 24, 2018 Rapporteren Share Geplaatst July 24, 2018 XJ heeft een unibody en geen los chassis zoals de Wrangler. Deze auto's hebben qua onderstel meer verschillen als overeenkomsten.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Deadeye Geplaatst July 24, 2018 Rapporteren Share Geplaatst July 24, 2018 Wat ik zo weet: ZJ: unibody en low pinion vooras (bij serieus verhogen nadeeltje), V8 of L6. Wielbasis 269, lengte 450, breedte 175, leeggewicht 1815kg XJ: unibody en high pinion vooras. L6, bladveren achter wielbasis 258, lengte 424, breedte 179, leeggewicht 1560 kg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kapt. Bob Geplaatst July 24, 2018 Rapporteren Share Geplaatst July 24, 2018 Voor advies over een XJ kun je van dit filmje eea leren: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
billy Geplaatst July 24, 2018 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 24, 2018 Cool bedankt voor de moeite ik heb nu stof om na te denken voor nm besluit en ik vindt t in dit geval erg moeilijk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.