Jump to content
REAL STRANGLER

REVISIE VAN JEEP MOTOR.

Recommended Posts

Toevallig speelt de vraag naar revisie van Jeep motoren weer op. 

Na 40 jaar sleutelen is mijn ervaring met revisie, net zoals die van Frank Schneiders, niet zo positief. Reden is simpel, goed reviseren dus tot een met nieuw vergelijkbare staat is erg duur, reken op 1000 euro per cilinder dus 6 mille voor een 4.0liter.

Dat wil bijna niemand betalen, misschien wel voor een Bugatti motor maar niet voor een Jeep blok. Dus worden er concessies gedaan aan de kwaliteit. Natuurlijk, het gereviseerde blok draait verder wel ok, maar is het best vergelijkbaar met een gemiddelde normaal onderhouden motor die al een 2 ton heeft gedraaid. Dus... zweten, lekken, afbladderende verf, beetje rauwe geluiden moet je allemaal voor lief nemen. Dit speelt zeker bij USA import motoren die in de USA zelf maar 1200 euro kosten, zie bv EBay.

Gebruikte pakkingen en keerringen zijn de eerste besparingen,  daarna onderdelen en dan arbeidsloon.

Reviseren, prima, maar dan goed! Omdat je dat niet voordien zeker weet is het wat mij betreft slimmer om een goed gebruikt blok te kopen.

Siert.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 19/7/2018 om 1:18 PM zei REAL STRANGLER:

Toevallig speelt de vraag naar revisie van Jeep motoren weer op. 

Na 40 jaar sleutelen is mijn ervaring met revisie, net zoals die van Frank Schneiders, niet zo positief. Reden is simpel, goed reviseren dus tot een met nieuw vergelijkbare staat is erg duur, reken op 1000 euro per cilinder dus 6 mille voor een 4.0liter.

Dat wil bijna niemand betalen, misschien wel voor een Bugatti motor maar niet voor een Jeep blok. Dus worden er concessies gedaan aan de kwaliteit. Natuurlijk, het gereviseerde blok draait verder wel ok, maar is het best vergelijkbaar met een gemiddelde normaal onderhouden motor die al een 2 ton heeft gedraaid. Dus... zweten, lekken, afbladderende verf, beetje rauwe geluiden moet je allemaal voor lief nemen. Dit speelt zeker bij USA import motoren die in de USA zelf maar 1200 euro kosten, zie bv EBay.

Gebruikte pakkingen en keerringen zijn de eerste besparingen,  daarna onderdelen en dan arbeidsloon.

Reviseren, prima, maar dan goed! Omdat je dat niet voordien zeker weet is het wat mij betreft slimmer om een goed gebruikt blok te kopen.

Siert.

Dank Siert, voor deze uiteenzetting. Ik denk er dan nog maar een paar nachtjes over. Of rij het blok gewoon op!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon oprijden lijkt mij ook  -economisch gezien-  de beste optie. De 6 cil. blokken staan er om bekend bij goed onderhoud een lange levensduur te hebben. 

Dij mijne heeft er al ruim 4 ton opzitten, op LPG, en loopt nog steeds prima.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur geleden zei Ab:

Gewoon oprijden lijkt mij ook  -economisch gezien-  de beste optie. De 6 cil. blokken staan er om bekend bij goed onderhoud een lange levensduur te hebben. 

Dij mijne heeft er al ruim 4 ton opzitten, op LPG, en loopt nog steeds prima.

Heb je de distributie ketting ook nog niet vervangen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 uur geleden zei Arjanw:

Heb je de distributie ketting ook nog niet vervangen?

Nope..... blok is nog niets aan gedaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×