Spring naar bijdragen

4.0L blok reviseren.


Arjanw
 Share

Recommended Posts

1 uur geleden zei schneiders:

Inderdaad als het goed gebeurd, ik heb teveel revisie werk gezien dat toch niet aan de verwachtingen voldoet. Als het toch geld moet kosten dan maar een nieuw blok of een goede gebruikte.

Zijn er nog nieuwe blokken beschikbaar dan? Zo ja, waar te vinden dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een motorrevisie gedaan bij mijn andere auto - EUR 2.5 - 3k is veel te laag. Zelfs de 4.5 - 5k van Michel is nog wat optimistisch. Hou maar rekening met nog een paar k meer, dat was ik kwijt. Kan het allemaal maar meevallen als je gelukt hebt dat er weinig vervangen hoeft te worden.

Maar waarom wil je reviseren? Motor doet het niet meer? Zolang 'ie loopt en je geen specifieke reden hebt om te reviseren zou ik het vooral niet doen. Gewoon goed onderhouden, netjes op tijd je olie wisselen, oogje houden op goede koeling, af en toe een keertje luchtfilter en misschien bougies etc. vervangen, en je moet een heel eind komen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...

ik zie dat de bedragen behoorlijk zijn en nogal verschillen..., je wordt er niet vrolijk van, echter een tip:

Een ander blok geeft geen garantie, daar je niet weet wat deze gedraaid heeft en hoe lang deze ongebruikt in de opslag heeft gelegen.

Hat kan betekenen dat er lekkages komen door dat alles uitgedroogd is. Ik heb dit eerder gehad met een 4.0 die 3 jaar stil gestaan had. starten en lopen! zag er netjes uit onder de kap, echter na 2 weken rijden kwamen overal gebreken

 < lekkage van koelwater en olie, pakking spruitstuk, slangen etc.. wat mij betreft zou dit zeker geen optie zijn > Als de motor goed loopt dan lekker blijven rijden.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...