Spring naar bijdragen

Oem alarm later inbouwen


 Share

Recommended Posts

Goedendag, sinds afgelopen week ben ik in het bezit van een Wrangler Unlimited Sahara van Sept. 2017. 

Aan alles gedacht bij de proefrit en  aankoop, behalve (en daar kom ik nu achter nu de verzekering er om vraagt) het alarm... Dat zit er dus niet op. 

Nu ben ik geen fan van aftermarket alarmsystemen, dus vandaar mijn vraag;

Heeft iemand wel eens een OEM alarm, achteraf ingebouwd? Zoja, welke delen heb ik nodig? 

Heb dit bij andere merken al wel eerder gedaan, maar de jeep dealer hier zegt dat er geen losse alarm delen te koop zijn, dus wordt het lastig. 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de EU (tenminste rond de jaren +/- 1998-2008), was Autonorm Eagle de leverancier van OEM Chrysler alarmen. Als je alles op de officiële manier wilt doen voor de verzekering, dan moet je kunnen aantonen dat het alarmsysteem door een erkende inbouwer is ingebouwd en moet deze goedgekeurd worden.

Persoonlijk denk ik dat je beter een kwaliteits aftermarket alarmsysteem kunt nemen. Aftermarket alarmsystemen hebben een slechte reputatie, maar dat komt vaak doordat men gewoon troep uitkiest maar nog vaker omdat het inbouwen niet netjes gebeurd. Een mooie aftermarket alarmsysteem kan gekoppeld worden aan de originele startonderbreking, dan heb je een dubbele startonderbreking + het alarmsysteem zelf. Vaak met nog een hoop opties, zoals een 2-weg afstandsbediening (continu in verbinding met de auto, geeft een bevestiging wanneer het commando ontvangen is door de auto, seintje wanneer het alarm afgaat en erg ver bereik), en opties als remote start.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor je reactie! 

Een origineel systeem lijkt niet los na te bestellen dus de keuze is dan toch gevallen op een los aftermarket systeem. 

Wel zoals je zei een qualiteit systeem (cobra) met hellingshoek en alles erop en eraan. Grote voordelen van dit systeem zijn dat hij via de can bus werkt en de originele afstandbediening van de auto gebruikt kan worden. 

Er is idd erg veel goedkope "zooi" te vinden. Kwam al klasse 3systemen tegen voor 59,95... Dan weet je jij voorbaat al dat het niet of niet lang storing vrij kan werken 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Wellicht een beetje late reactie, maar bij Jeep is bijna alles los te bestellen.
Dus vermoed ook een OEM alarm. Zou gewoon dit bij je dealer navragen.

Mocht hij hier geen tijd in willen steken, kan je de dealer in Echt of Schinnen benaderen. Die willen je hier vast wel mee helpen.

Succes en groet Roo  😎

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...