Spring naar bijdragen

Invoeren uit Canada


Recommended Posts

  • 3 months later...

Ik ben nieuw op dit forum.Ik kan niet zien of dit een oud of nieuw bericht is.Bij sommige berichten staat een jaartal en bij andere alleen een maand .IK ga er vanuit dat bij de laatste  2018 wordt bedoeld. Ik heb zelf al een aantal Chevy Vans uit Amerika  ingevoerd.Als de auto niet tot een verhuisgoed behoort, moet je met het volgende rekening houden.

Aanschaf prijs:?

Vervoerskosten: minimaal 1800 euro in een container

Deze bedragen bij elkaar optellen.Dan komt de belastingdienst. Over de aanschafprijs + vervoerskosten wordt 10% invoerrechten berekend.Die 10% tel je bij vorige optelling A+V.

Over die uitkomst wordt 21% BTW berekend.En als je hem op geel kenteken wil hebben komt daarover nog rest-BPM.

En als sluitstuk moet er nog een Nederlands kenteken op.Omdat hij van buiten Europa komt kan hij alleen in Lelystad worden gekeurd. Kosten ruim 1000,- euro.

Gemaksheidshalve rekende ik altijd ,dat het het dubbele werd van de aanschafprijs.

Veel succes.

Ferry

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie nu ,dat het niet over een auto gaat maar over auto-onderdelen. En ook nog eventueel 2ehands. Hier gelden echter ook de 10% invoerrechten en de BTW..En ik wil hierbij opmerken,dat zij strenger zijn geworden.In het verleden kon je heel veel in Amerika kopen zonder dat het langs de douane ging.Dat is nagenoeg over.

Ferry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...