Spring naar bijdragen

(Complete) achteras (?)


Maarten De Pril
 Share

Recommended Posts

Hi,

Door een aanrijding deels op mijn achterwiel, zwabbert het wiel een beetje. Je voelt het niet, maar ziet het wel als je erachter rijdt. De garage gaf aan de complete achteras te willen vervangen, eventueel met verenpakket (een bladveer is kapot gegaan door de klap). 

1: Denken jullie dat het vervangen van de complete achteras nodig is, of kan het ook een onderdeel daarvan zijn, bijvoorbeeld de steekas?

2: Wie heeft er een voor me liggen?

Groeten,

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is een beetje lastig om dit op afstand te beoordelen.

Ik denk dat je velg een tik heeft gehad en dus niet helemaal recht meer is. Als het je steekas is, dan had je toch echt wel het een en ander gevoeld.

Je weet het zeker door ieder ondetdeel even apart te bekijken.

Het lijkt mij vrij rigoreus om dan meteen maar de hele as te vervangen. Maar ja. De garage moet toch ook geld verdienen 😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maarten, ben je nou een visser of een Jeeper?

Mij schrijf je.... ik citeer....

Volgens mijn garage moet ik niet de bladveren vervangen maar de schokbrekers. Ik zie dus even af van je mooieverenpakket. Bedankt en wellicht tot later!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei REAL STRANGLER:

Maarten, ben je nou een visser of een Jeeper?

Mij schrijf je.... ik citeer....

Volgens mijn garage moet ik niet de bladveren vervangen maar de schokbrekers. Ik zie dus even af van je mooieverenpakket. Bedankt en wellicht tot later!

 

Haha beide, ik mag ook graag vissen :)

Ik had hem opnieuw heengebracht omdat ik zag dat mijn wiel schommelde, toen ze dat goed bekeken zagen ze dat er ook een bladveer niet goed zat en ze dus overwegen om de hele as + verenpakket te vervangen. Mij lijkt het wat gortig, zeker qua kosten, als het ook met een steekas opgelost zou zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei DogJeeper:

Het is een beetje lastig om dit op afstand te beoordelen.

Ik denk dat je velg een tik heeft gehad en dus niet helemaal recht meer is. Als het je steekas is, dan had je toch echt wel het een en ander gevoeld.

Je weet het zeker door ieder ondetdeel even apart te bekijken.

Het lijkt mij vrij rigoreus om dan meteen maar de hele as te vervangen. Maar ja. De garage moet toch ook geld verdienen 😉

Wiel is al vervangen, dat loste niets op. Volgens mij zie je geen slag als je hele achteras krom is, dan zou je wiel gewoon uit het lood staan lijkt me. Ik laat de expert er wel even naar kijken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei michel1972:

Als ik mijn mening mag geven zeg ik vervang niet je wiel of achteras. Die zijn nog goed. Ik denk dat de rest van de jeep krom is. Ik heb wel een goede Cherokee XJ staan voor je B)

Maar veel is mogelijk zoals wiel krom, ophangpunten achteras of aan frame verbogen misschien maar achteras kan wel iets hebben maar ik was er niet bij en de rest van de mensen hier op het forum ook niet denk ik en zonder die info blijf ik erbij. Jeep vervangen is het beste.

 

Haha bedankt voor de uitstekende tip, maar ben zoals vele andere gekken hier te gehecht aan mijn wagen. Er zit inmiddels al zoveel liefde, tijd en geld in 😍

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien is het handig om aan de hand van wat foto's te laten zien op welke manier je geraakt bent. Het is goed mogelijk dat de steekas misschien net op de flens een tikje heeft gekregen dan zou die inderdaad krom zijn. Dan zou je de steekas eruit kunnen halen en kijken in een draaibank of met wat huis tuin en keuken meetgereedschap kunnen kijken of het inderdaad zo is. Alles in een keer vervangen is mooi als je het allemaal zelf kan of toch genoeg geld heb liggen maar moet je dit uitbesteden zou ik toch dingen eerst nalopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...