Spring naar bijdragen

Nieuwe Ecu --> doet het niet


 Share

Recommended Posts

Ik heb een defecte ecu. Een nieuwe bestelt die vanmiddag is aangekomen vanuit de VS Hieronder wat gegevens:

- Vin gecodeerd 
- Opgegeven miles 168800 0voor programmering      --> daadwerkelijke stand nu bij installatie 168956

De auto start maar slaat direct af. De OBD reader geeft nu een foutcode P1686.

''1686 No messages received from the Smart Key Immobilizer Module.''   ---> volgens deze site: https://www.cherokeeforum.com/f2/jeep-computer-codes-obdi-obdii-3341/

 

1 Kan dit ontstaan door de afwijking in daadwerkelijk gereden en opgeven kilometers?  
2 Hoe los ik dit probleem op

Er zit ook nog een G3 gasinstallate van Vogels in. Kan dat voor de problemen zorgen?  

bewerkt door RANDOMAN
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ga dit proberen:

SOURCE:1999 jeep shuts off after

P1686. The engine controller recieved a invalid key.from the SKIM. It recieve information as the key is in the ignition,key hole on passenger or back will not matter.make sure you can open the vehicle with the key or keep a window down. Try this, 1. Disconnect the battery. and put terminal together(This drains capacitor in PCM and BCM) leave disconnected for 5 minutes. 2. Connect the battery. 3. Put key in ignition and turn to ACC(without cranking it) for 1 minute. Then try to start it. By doing this proceedure disconnection of the battery and reinserting it the the ignition it forces the BCM to relearn its data from the PROM. Like any computer a reboot is all it takes or restart clears the confusion on computers.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei RANDOMAN:

Ik heb een defecte ecu. Een nieuwe bestelt die vanmiddag is aangekomen vanuit de VS Hieronder wat gegevens:

- Vin gecodeerd 
- Opgegeven miles 168800 0voor programmering      --> daadwerkelijke stand nu bij installatie 168956

De auto start maar slaat direct af. De OBD reader geeft nu een foutcode P1686.

''1686 No messages received from the Smart Key Immobilizer Module.''   ---> volgens deze site: https://www.cherokeeforum.com/f2/jeep-computer-codes-obdi-obdii-3341/

 

1 Kan dit ontstaan door de afwijking in daadwerkelijk gereden en opgeven kilometers?  
2 Hoe los ik dit probleem op

Er zit ook nog een G3 gasinstallate van Vogels in. Kan dat voor de problemen zorgen?  

 

1. Nee, zeker niet
2. De startonderbreking zal ingeleerd moeten worden, deze werkt samen met de body control module
3. Nee, gas staat er geheel los van

Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei RANDOMAN:

ik ga dit proberen:

SOURCE:1999 jeep shuts off after

P1686. The engine controller recieved a invalid key.from the SKIM. It recieve information as the key is in the ignition,key hole on passenger or back will not matter.make sure you can open the vehicle with the key or keep a window down. Try this, 1. Disconnect the battery. and put terminal together(This drains capacitor in PCM and BCM) leave disconnected for 5 minutes. 2. Connect the battery. 3. Put key in ignition and turn to ACC(without cranking it) for 1 minute. Then try to start it. By doing this proceedure disconnection of the battery and reinserting it the the ignition it forces the BCM to relearn its data from the PROM. Like any computer a reboot is all it takes or restart clears the confusion on computers.

 

 

Hmmmz deze procedure haalt ook niets uit.

En deze blijft dus branden. 

Wat nu 😀

15302096841631026723695652480577.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat ik get antwoord heb gevonden. Mijn UK auto heeft een net weer andere immobilizer waardoor de us variant ecu het niet doet. 

 

Iemand op ebay UK heeft exact hetzelfde probleem en bied zijn ecu besteld in de VS weer te koop aan. Het ziet er naar uit dat ik een ecu uit de UK op de kop koet tikken. Wat zijn geschikte vindplaatsen voor gebruikte onderdelen. Of kan ik mijn huidige  ecu misschien toch beter ter reparatie aanbieden?

Hier wat iemand bij zijn te koop staande ecu schrijft:

Screenshot_20180628-210220_eBay.thumb.jpg.29c7474d6fd9ab527bc83e297ce4cc19.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei REAL STRANGLER:

Je hebt een SKIM probleem, de verkoper van de ECU beloofde toch deze SKIM vrij te maken? Dus... mailen of bellen.

Klopt. Maar ik las dus dat voor UK voertuigen die startonderbreking anderss werkt dan voor niet UK autos. Ik las een forum waar mensen op hetzelfde exact hetzelfde probleem stuiten met een pcm die uit de vs komt en in een uk auto wordt geplaatst. Alleen de remedie heb ik nog niet gevonden.

 

Heb mijn oude defecte naar een bedrijf in de spaanse polder gebracht. Zag er meer uit als een autohandelaar maar die man leek te begrijpen waar het om ging. Wellicht dat de oude ecu weer tot leven kan worden gewekt. 

bewerkt door RANDOMAN
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is dit wellicht een optie om uit te testen?

 

''There are a few solutions. Easiest is to acquire a new PCM and disconnect the SKIM module in the steering column which will make the rig act like it never had the SKIM. If you go that route, unplug the module first before installing the PCM. If you plug the PCM in with the module in place, it will activate the SKIM function and you'll be right back where you started.''

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 2/7/2018 om 2:26 PM zei Arjanw:

Kortom, startblokkering overbruggen of verwijderen? Daarna de nieuwe PCM erin? 

 

Dit dus, ik ga op zoek naar die skim. Kans bestaat dat mijn nieuw bestelde  PCM locked up is nu wellicht? Zie hieronder bestaat dat uberhaupt? "If you only replace the PCM, and do not unplug the SKIM module, it will think you are trying to steal the Cherokee and it will lock up the PCM, requiring a tow truck ride to the Dealership, or another non-SKIM PCM"

 

 

The only way to disable the SKIM anti-theft system is to remove the SKIM module, and to replace the engine computer (PCM) with a non-SKIM enabled PCM. If you only unplug the SKIM anti-theft module, it will think you are trying to steal the Cherokee, and it will prevent the engine from starting. If you only replace the PCM, and do not unplug the SKIM module, it will think you are trying to steal the Cherokee and it will lock up the PCM, requiring a tow truck ride to the Dealership, or another non-SKIM PCM. I prefer to remove the SKIM anti-theft system, it can have random failure. I can buy a good used PCM for less than the cost of an unprogrammed chip key.

bewerkt door RANDOMAN
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 29/6/2018 om 3:19 PM zei REAL STRANGLER:

Als je ECU SKIM vrij is, zal elke soortgelijke Jeep er dus op lopen..... conclusie, prik hem in een andere Cherokee en je weet het na iets meer dan 20 secondes.

 

He siertt. Dat is mooi maar ik heb geen andere xj. 🙂 of ken iemand met een xj in de buurt.

Komt nu wel een nieuwe ecu aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 29/6/2018 om 3:19 PM zei REAL STRANGLER:

Als je ECU SKIM vrij is, zal elke soortgelijke Jeep er dus op lopen..... conclusie, prik hem in een andere Cherokee en je weet het na iets meer dan 20 secondes.

 

He siertt. Dat is mooi maar ik heb geen andere xj. 🙂 of ken iemand met een xj in de buurt.

Komt nu wel een nieuwe ecu aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Update:

Heb de skim module losgekoppeld. Althans waarvan ik veronderstel dat het de skim module is afgaande op wat ik op internet vond.

Het sleuteltje op het dashboard brand niet meer. Starten motor draait rond maar slaat niet aan.

Foutcodes uitgelezen, geeft aan dat de ecu niet connected is. Plug ik de skim er weer in, dan geeft ie de foutcode niet meer maar brand hey sleuteltje op het dashboard weer.

 

Ik denk dat ik nu de conclusie kan trekken dat:

1 de nieuwe ecu niet skimvrij is

Of 

2 de auto sowieso niet kan starten zinder die skim module gekoppeld

Of

3  Dat de ecu inmiddels "gelocked" is nadat ik hem eerder heb geinstalleerd met skim module. 

 

 

Denk ik in de correcte richting?

Foto bijgevoegd van wat volgens mij de skim zou moeten zijn. Is een siemens apparaatje..

 

 

20180704_100308.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Via fs1inc

Alleen zijn de modules die ze via ebay aanbieden wat goedkoper dan via hun eigen website. 

https://ebay.de/usr/fs1inc

Heb de foutcodes doorgestiurd en aangegeveb welke prpblemen ik ervaar. Ik krijg nu weer een nieuwe ecu toegestuurd. Over een week of 1 a 2 weten we meer.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 4/7/2018 om 1:50 PM zei RANDOMAN:

Via fs1inc

Alleen zijn de modules die ze via ebay aanbieden wat goedkoper dan via hun eigen website. 

https://ebay.de/usr/fs1inc

Heb de foutcodes doorgestiurd en aangegeveb welke prpblemen ik ervaar. Ik krijg nu weer een nieuwe ecu toegestuurd. Over een week of 1 a 2 weten we meer.

 

 

Bestel.hier svp niet. Mijne werkt niet en ik lees erg veel sooetgelijke klachten van erg boze mensen

 

https://www.trustpilot.com/review/fs1inc.com?page=3

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 4/7/2018 om 1:50 PM zei RANDOMAN:

Via fs1inc

Alleen zijn de modules die ze via ebay aanbieden wat goedkoper dan via hun eigen website. 

https://ebay.de/usr/fs1inc

Heb de foutcodes doorgestiurd en aangegeveb welke prpblemen ik ervaar. Ik krijg nu weer een nieuwe ecu toegestuurd. Over een week of 1 a 2 weten we meer.

 

 

Heb je de nieuwe PCM al binnen dan? Er staan nl ook hele goede recensies tussen. 

Puur een bedrijf afschieten op een paar slechte ervaringen is wel wat snel geoordeeld? Of heb je nog andere ervaringen met dit bedrijf?

bewerkt door Arjanw
Aanvullen voor meer duidelijkheid
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt maar op yelp wemelt het vd negatieve recensies ewn stuk of 270 over de afgelopen 3 jaar. Dus ik vrees het ergste. De eerste deed het in ieder geval niet. Skim probleem.

 

Zie hier. Naar beneden scrollen. Daar staan nog 253 extra reviews die op de 1 of andere manier niet meetellen.

Flagship One

https://yelp.to/qTKq/9NZTzAZ4jO

 

Ik sprak iemand van een jewpforum in de vs en die gaf wel aan ook goede ervaringen met fs1 te hebben. Even afwachten dus op de nieuwe.

 

bewerkt door RANDOMAN
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Nieuwe geplaatst, doet het ook niet. Sterker nog, als je contact aanzet begint de fan airco hard te draaien zonder reden. 

Wederom foutmelding p1686. Een skim foutmelding. 

 

Dit schiet allemaal niet op zo. Ik heb nu 3 pcms. 2 met skim foutmelding. En één, de originele,  werkt alleen 5 vd 6 cilinders. 

 

Wat nu 😣 ? op vakantie met de Jeep kunnen we iig vergeten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarschijnlijk zijn de twee PCM met de foutmelding gewoon goed. Die SKIM foutmelding krijg je omdat de code van je sleutels niet gelijk zijn met wat er in de PCM staat. Je zal de de code’s (van beide sleutels) opnieuw moeten laten inleren in de PCM. Dit kan alleen met de DRB 3.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

UPDATE:

Na 3 PCMs verder en even zoveel mislukkingen, heb ik de pcm open gemaakt en ben dingen door gaan meten. Een blokje (mofset?) dat correspondeert met cilinder 1 geeft geen waardes. Dat klopt dus met mijn foutmelding mbt de injectie cilinder 1. P0201.

 

Ik zit nu bij een computer repair shop om dat blokje van 2 mm bij 1,5 mm te laten vervangen door 1 van 1 van de donor pcm's die ik heb liggen. 

 

Is allemaal wat onconventioneel maar dit is voor mij helaas de enige mogelijkheid de auto weer op 6 ipv 5 cilinders werkende te krijgen. 

Voor foto binnenkant zie, de bovenste is gaar. 

 

 

 

 

20180918_151853.jpg

bewerkt door RANDOMAN
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...