Spring naar bijdragen

dak dragers en daktent JK


ARS
 Share

Recommended Posts

Volgend jaar het plan om naar Noorwegen te gaan met de Jeep, wil voor de overnachtingen gebruik maken van een daktent.

Zoek daarvoor in eerste instantie een dakdragers systeem, zag een versie van Rinorack welke van binnen uit een versteviging geeft in de hardtop

en daarmee geen buizensysteem aan de buitenkant vraagt. Kan 100 kg aan rijdend en stilstaand tot 350.

Betreft een 2 deurs uitvoering.

Als er ervaringsdeskundigen zijn van dragers en tenten dan hoor ik dat graag 😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...

Wij zijn ook van plan volgend jaar naar Noorwegen te gaan. Ik heb een frontrunner slimline met een ARB daktent. Bevalt prima en vele extra’s om geheel compleet te maken.  Ik heb bijv een QR systeem genomen van frontrunner om de tent eenvoudig en relatief snel weer van de drager te verwijderen. (Daily driver).  

DF5E9985-7780-4447-9F62-C43C0E627883.jpeg

D7A2D4B6-18C0-4AAB-BA6A-0F460DB0FE54.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Zitten voor en nadelen aan dakdrager met daarop een daktent. Zeker in combinatie met een 2 deurs is bijv. je opbergruimte redelijk beperkt. 
Ikzelf ben voor een offroad tenttrailer gegaan en dit bevalt prima. Natuurlijk zijn de kosten v/d veerboot en de aanhanger aanzienlijk hoger....
Maar zou dit toch ook in overweging nemen. (Foto's zijn van op weg naar en op Corsica afgelopen zomer)17554216_20170822_085219XS.jpg.8dfb8c3ae08d7d76b01967c1ccd613f3.jpgIMG_20180722_200636.jpg.e301d935f41ba4a1c556b97bfb6b9cb1.jpgIMG_20180731_172913.jpg.6c6a006c2fdb771942a4d4bea81714b4.jpgIMG_20180725_134701.jpg.e26683027dde844715714ff55e58643a.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

leuk hoor al die vakantie foto's, krijg er al weer zin in om op pad te gaan.

Heb al een sleurhut, dat is al voldoende voor achter de auto, niet nog meer spullen...... 😉

Daktent word zoiezo huren, wil weer eens wat anders en naar Scandinavië lijkt mij fijner zonder de caravan.

Qua ruimte wel wat gewend, vakanties op de motor, en in een oudere 911. Tentje met beperkte spullen en een 
beetje improviseren. En als je bij de 2 deurs de achterbank thuis laat kan je best wat kwijt

binnen kort eens bij een verhuur bedrijf langs wat de mogelijk heden zijn, en wat de eisen zijn aan een dak draag systeem

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onze sleurhut heb ik er binnen 1 jaar er al uitgegooid, niet mijn ding. Zeker niet achter m'n JK.

Achterbank zit er bij mij sowieso nooit in. Enkel in hoge uitzondering.... (pas 4x in 8 jaar)

Had niet verwacht dat je daktenten zou kunnen huren.
Weet dat je in het verleden wel dit type tenttrailer kon huren in Duitsland.

Scandinavië ben ik nog nooit geweest. Weet wel dat er meerdere met tenttrailer zijn geweest, maar hun positieve ervaringen staan op een ander platform.
Ben zelf wel in de Spaanse Pyreneeën, Franse Alpen, Zwitserland en Oostenrijk geweest met deze combi.

Succes met zoektocht naar het juiste dak draag systeem.
Wellicht is de DIMA4x4 beurs in België dit weekend iets voor je, meer info: http://www.dima4x4.be/
Vermoed dat je er daar wel meerdere 'live' kunt bekijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sleurhut is ook niet geheel mijn ding, maar die er uit betekent ook vrouw er uit. Misschien iets om over na te denken 😀

Je hebt wel een leuke combinatie, ruige JK. En die daar boven van Musky mag er ook wezen.

Heb ook al veel ritjes in de alpen gehad, en de Pyreneeën meerdere malen bezocht, van Catalonië tot aan Baskenland,
dat is wel 1 van mijn favorieten, zeker ook qua klimaat en eten. Maar ben nu toe aan wat anders, dus toch een keertje naar het noorden.

De dakdraag systemen van frontrunner lijken mij wel wat maar ik wil eerst langs verhuur bedrijf en kijken wat er mogelijk is qua tenten

en wat voor eisen er worden gesteld aan dakdraag systemen.

Beurs lijkt leuk, maar heel het weekend aan de arbeid. Mijn weekend begint pas maandag 😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hoi,

 

Allemaal spannende plannen, ik ben benieuwd naar de ervaringen met de daktent...laat het ons weten 👍

Wij gaan richting Scandinavië met onze Coleman Fleetwood E1, Staat met 15 minuten en is met twintig minuten weer in geklapt,... en super robuust gemaakt voor off-road ritjes 👊😎

Het geeft je nog een bepaalde vrijheid om te gaan en staan waar je wil... je hoeft niet eerst alles af te breken als je ergens heen wil...of ff lekker off road cruisen 🤠

Maar succes met jullie zoektocht en wellicht zien we elkaar in of in de buurt van Scandinavië.

 

XGhaxaVmSbKc%HccebM6Aw.jpg

wo+AU9xRReeZUbSwWnenQw.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Tim:

Hoi,

 

Allemaal spannende plannen, ik ben benieuwd naar de ervaringen met de daktent...laat het ons weten 👍

Wij gaan richting Scandinavië met onze Coleman Fleetwood E1, Staat met 15 minuten en is met twintig minuten weer in geklapt,... en super robuust gemaakt voor off-road ritjes 👊😎

Het geeft je nog een bepaalde vrijheid om te gaan en staan waar je wil... je hoeft niet eerst alles af te breken als je ergens heen wil...of ff lekker off road cruisen 🤠

Maar succes met jullie zoektocht en wellicht zien we elkaar in of in de buurt van Scandinavië.

 

XGhaxaVmSbKc%HccebM6Aw.jpg

wo+AU9xRReeZUbSwWnenQw.jpg

Mooie combi.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ondertussen wat wijzer geworden, bij een verhuurbedrijf van daktenten in Baarn geweest. Goede uitleg gehad, en bij het zien van de tenten overstag gegaan.

Zijn van plan een ruime tent te huren , die goed op de 2 deurs past. iig niet te klein dus bij minder weer wel wat leefruimte.

Ook gelijk een dakdraag systeem besteld, en gisteren binnen gehad.

Een backbone systeem van Rhino Rack, nu nog ff wachten op wat beter weer voor de montage.

Rest nu nog ff verlof goedgekeurd krijgen, tent reserveren en overtocht plannen 😊

Route eerste deel al een beetje in beeld, via noord Denemarken naar zuid Noorwegen. Van daar uit stukje naar noord/west,

deel kust en langs Fjorden oostwaarts naar Zweden.

maar dat duurt nog ff 😉

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed om te horen.  Ruimte is heerlijk. Onze daktent (ARB Simson 3) is ook lekker ruim en met zijwanden additioneel aan te brengen.  

Wij denk via Denemarken (je mag over het strand rijden) naar Kristansand en dan via kust naar Preikestolen. Daarna zien we wel hoe ver nog noordelijk, zal afhangen van de vakantiedagen.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tip, boek je overtocht op tijd, dat scheelt behoorlijk in de kosten.

Wij zijn twee jaar geleden naar Noorwegen geweest. Op de heenweg met de snelle boot om 8:30u vanaf Hirthals. Dan ben je tussendemiddag in Noorwegen en kun je nog een stukje rijden naar de eerste overnachting. Terug vanaf Oslo met de nachtboot. Smorgens een ontbijtje aan boord en lekker uitgerust aankomen voor de thuisreis. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Weer een stap verder, dakdragers van RhinoRack gemonteerd. Niet voor deze vakantie, maar gelijk ook de afneembare trekhaak van brink vervangen door een vaste verlaagde van ASP eberle. (De afneembare zat te hoog voor de sleurhut)

Gelijk de nummerplaat zo hoog mogelijk gemonteerd en een cm of 3 van de bumper afgezaagd, afgewerkt met een zwart kunststof hoekprofieltje.

Tevens tent gereserveerd en overtocht geboekt van hirtshals naar kristiansand.

Nu nog grof een route plannen, maar de basis staat 😉

 

IMG_2398 (1).JPG

IMG_2165 (1).JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vertrek 26 juni, na aankomst kristiansand einde dag pakken we gelijk iets verder een overnachtingsplek. Daarna omhoog richting Stavanger, opvolgend weer wat verder naar het noorden, met een boog naar Oslo, en van daaruit via Zweden, zuidelijk en uiteindelijk weer naar huis

Maar voor ons geld ook, aantal plekken welke we willen zien, is het leuk dan blijven we daar een dagje extra, denken we een leukere route te kunnen pakken dan eerst gepland dan doen we dat, dus hier ook genieten van de reis en zeker niet al te strak plannen. Tis immers vakantie ☺️

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...