Spring naar bijdragen

Verlichting schakelaar vervangen maar licht werkt niet goed


Recommended Posts

2 weken geleden kreeg ik uit het niets problemen met mijn verlichting. Stadslicht werkt alleen als ik de schakelaar een klein stukje uittrekt. Trek ik door naar de eerste klik gaat alle verlichting uit. Dashboard en stadslicht. Bij het doorschakelen naar dimlicht werken alleen de koplampen en de rest is uit...geen achterlichten geen dashboard...nieuwe schakelaar gekocht en geplaatst maar probleem is er nog steeds...iemand een idee wat dit kan zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou kunnen maar verklaart niet waarom de verlichting bij half uittrekken wel aan gaat en bij het doorschakelen tot de eerste stand weer uit schakeld.. Vervolgens bij de 2e stand gaan alleen de koplampen aan verders is alles uit...dashboard achterlichten etc...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja real stranger,  klopt....als je hem een beetje uittrekt werkt stadlicht en dashboard licht ....trek je hem door valt het weer uit..... trek je hem door voor dimlicht branden wel de koplampen maar de rest niet meer,...geen achterlichten, geen kentekenverlichting en geen dashboard....het is van de ene op de andere dag zo geworden.....inmiddels een nieuwe schakelaar er in gezet daar ik dacht dat deze kapot zou zijn....maar probleem is er nog steeds!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Inmiddels zo'n 14 stekkers uit elkaar gehaald en ingespoten aan de binnenzijde met WD40 maar geen slechte of defecte stekkers aangetroffen, ... 1 stekker met wat oxidatie onder de motorkap bij de linker koplamp de rest is allemaal schoon. 

Ben bang dat ik hem toch zal moeten gaan wegbrengen om dit te gaan laten uitzoeken.....er is geen sluiting en alles buiten de licht schakelaar werkt normaal....

Misschien weet iemand een adresje in de buurt van Rotterdam?

IMAG0803.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

WD40 is dat de contactcleaner variant?

Suggestie:

Heb je de twee massacontacten bij de pcm ook gecontroleerd of deze goed contact maken?

Toen ik een keer eentje losmaakte om te onroesten, hoorde ik de pcm schakelen en begonnen mijn mistlampen te branden. 🤫

bewerkt door Kapt. Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...