Spring naar bijdragen

Scharnieren van de voor en achter deuren...


Tim
 Share

Recommended Posts

Hoi ik heb even een vraag over het opfrissen van de scharnieren van mijn Jeep Wrangler JK...

Misschien is er al een forum item over maar dat kon ik nog even niet vinden. 

De verf op de  scharnieren begint wat te bobbelen, heeft iemand ervaring met aanpakken van dit gebeuren,...  of is het een kwestie om per scharnier eraf halen, kaal halen en primer erop en dan weer spuiten..

Of zijn er in de handel voor een normale prijs scharnieren leverbaar zodat je dat je deze een op een kan uitwisselen...of heeft iemand nog het nodige liggen, daar komen we altijd uit.

Ik hoor en of lees het graag, alvast bedankt.

 

Gr Tim

Heerhugowaard

 

P.S.   ik zoek ook nog steeds een achter bumper 😁😎

fullsizeoutput_42d.jpeg

nwQeEwsjQMKlTtCWuobjqw.jpg

Z%du6SllRFqEsqniwyIdKg.jpg

N6WWQMSfR126NZewZUtpeQ.jpg

R+oBPtEyTBSTR3NJ0uxpEg.jpg

fullsizeoutput_406.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Tim:

Hoi ik heb even een vraag over het opfrissen van de scharnieren van mijn Jeep Wrangler JK...

Misschien is er al een forum item over maar dat kon ik nog even niet vinden. 

De verf op de  scharnieren begint wat te bobbelen, heeft iemand ervaring met aanpakken van dit gebeuren,...  of is het een kwestie om per scharnier eraf halen, kaal halen en primer erop en dan weer spuiten..

Of zijn er in de handel voor een normale prijs scharnieren leverbaar zodat je dat je deze een op een kan uitwisselen...of heeft iemand nog het nodige liggen, daar komen we altijd uit.

Ik hoor en of lees het graag, alvast bedankt.

 

Gr Tim

Heerhugowaard

 

P.S.   ik zoek ook nog steeds een achter bumper 😁😎

fullsizeoutput_42d.jpeg

nwQeEwsjQMKlTtCWuobjqw.jpg

Z%du6SllRFqEsqniwyIdKg.jpg

N6WWQMSfR126NZewZUtpeQ.jpg

R+oBPtEyTBSTR3NJ0uxpEg.jpg

fullsizeoutput_406.jpeg

Ik heb de originele eraf gehaald en de deur scharnieren in de poedercoat. 

20180617_192016.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je de deuren er al uitgehaald dit kan namelijk nog al eens een probleempje zijn mijn tip als je ze gaat spuiten wat ik heb gedaan haal eerst de deuren er uit dit kan moeilijk zijn er dan moet je met kruipolie en schroevendraaier te werk gaan dan beschadig je gegarandeerd je schanieren maar als je ze er uit hebt kun je de hulsjes er uit tikken

bewerkt door billy
Toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 26/6/2018 om 5:59 PM zei ARS:

zijn de scharnieren af fabriek met de deur mee gespoten? Zoja geeft dit beschadigingen met demontage, en hoe zit het met de bouten welke ook in kleur zijn gespoten, zelfde verhaal?

Bouten draai je in een ijzeren plaat en dan kan je de kop ook laten poeder coaten. 

Rest plak je af met PVC tape. Wordt in de over hard en haal je er zo weer vanaf.

Als je het scharnier los hebt zal je zo nu en dan daar onder ook schikken van de roest. (voor het losnemen met een zeer dun mesje de lak insnijden) Dit goed behandelen en voor het plaatsen in het vet erop.

Voor oppervlakte roest is een goed middel dat heet Fertan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...