Spring naar bijdragen

Deurstrips komen los, hoe vastmaken? + zwart maken


Recommended Posts

3M dubbelzijdig tape, werkt prima.

Ik zou er niet voor kiezen om de strips en bumpers met lak in te spuiten, maar regelmatig behandelen met een poets middel. Zijn zat goedjes in de handel om ze weer zwart te krijgen

goedkope oplossing is een flesje teflon spray van de action, daar goed je strips mee in spuiten en poetsen, maar dit met je dan wel regelmatig blijven herhalen 😊

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei ARS:

3M dubbelzijdig tape, werkt prima.

Ik zou er niet voor kiezen om de strips en bumpers met lak in te spuiten, maar regelmatig behandelen met een poets middel. Zijn zat goedjes in de handel om ze weer zwart te krijgen

goedkope oplossing is een flesje teflon spray van de action, daar goed je strips mee in spuiten en poetsen, maar dit met je dan wel regelmatig blijven herhalen 😊

Waarom zou je bumperlak afraden? De strips zijn dof en hebben groenige strepen, lijken verfstrepen maar kan natuurlijk ook wax zijn. Daarom dacht ik, als ik ze lak zijn ze weer als nieuw! Maar ik zal ook eens kijken naar poetsmiddelen, heb je daar toevallig goede tips voor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei Arjanw:

Hi Korine,

Zie video!

 

Dank je! Moet ik ze eerst goed vastzetten, anders trekken ze vast zo weer van de deur. Ik weet niet zeker of ik het resultaat mooi vindt wat hij aan het eind van het filmpje laat zien, oogt wat vlekkerig. Poetsmiddelen of bumperlak hebben mijn voorkeur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

met het spuiten van je bumpers en stootstrips raak je wat voordeel kwijt, praktisch gezien zijn deze om een stootje of tikje op te vangen. Zijn ze gelakt krijg je een beschadiging in je lak en ziet dat er weer niet uit, daarom zou ik niet voor spuiten kiezen.

Ik heb laatst deze aangeschaft, voor de bumpers, treeplanken enz voor mijn JK:

https://www.carclean.com/nl/black-max-vinyl-rubber-trim-dressing-473ml.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kwaliteits dubbelzijdige tape gebruiken en aan de uiteindes een druppeltje goede kit, anders gaan ze daar weer los komen! Beste is om ze met klemmen vast te drukken een nachtje lang, natuurlijk met een doek tussen de klem en bumperdeel tegen schade.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Tip voor wie ooit iets van dergelijk plastic wil monteren: koop tape voor laag energetische materialen, de strips waar het in deze discussie over gaat zijn vermoedelijk van PE of PP en laten zich niet zomaar plakken, heb ik ondervonden. Ik heb me suf geplakt met allerlei dure tapes, maar wilde allemaal niet hechten aan de strips. Na veel zoekwerk erachter gekomen dat je tape moet hebben wat hecht aan laagenergetische stoffen, zoals PP en PE. Wat ik nu heb besteld wat zou moeten werken: https://www.conrad.nl/p/3m-4952p-dubbelzijdige-tape-wit-l-x-b-3-m-x-19-mm-acryl-inhoud-1-rollen-1313705

Overigens de strips eerst gedemonteerd en toch maar gespoten met bumperlak https://www.nonpaints.com/nl/plastic-paint-in-spuitbus-auto-k, ze zijn weer als nieuw! Uitpoetsen werkte niet meer. Als het project klaar is zal ik een foto uploaden, het is een dankbare klus, je XJ ziet er echt weer strak uit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...