Spring naar bijdragen

Injector nummer 1 krijgt geen ground pulse


 Share

Recommended Posts

Ik ben steeds wat dichterbij een stap in de oplossing maar nog niet helemaal. Situatie:

Jeep XJ 4.0 98/99

Deel bedrading lpg systeem loopt via een aftakking van de eerste Injector. Die bedrading heeft tegen fan aangelopen waardoor twee draden kapot zijn gegaan. Dat is inmiddels herstelt (aan elkaar gedraaid). Blijft nu over het probleem dat de auto op 5 cilinders loopt. Foutcode P0201 + brandende ''check engine light'' op dashboard . Inmiddels al aan gedaan:

- nieuwe bougies
- nieuwe kabels / rotor / verdeler

Verder getest: 

- Stroom gaat door de injectors / ohm test  ook goed doorlopen

Het probleem:

Injector 1 geeft geen puls op de negatieve zijde, maar brand continu met een testlamp, itt de andere injectors. Dat zal de oorzaak zijn van het niet werken van de injector en de auto op 5 cil loopt.

Nu is de vraag; wat is de volgende stap waar ik moet gaan zoeken? Een kapotte PCM? Bedrading naar de PCM? (dit lijkt mij niet heel aannemelijk omdat de bedrading tussen accu en  injector kapot was gegaan). Misschien toch ergens anders zoeken? Kan ik nog testen op de PCM zelf of daar wel een puls uit gaat?

Heb al redelijk wat tips en hulp van Siert gehad. Maar die durf ik niet dagelijks te bellen dus een topic aangemaakt 🙂

 

bewerkt door RANDOMAN
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...